podklad na tankodromu
Re: podklad na tankodromu
Pánové, to se nám tady sešlo poznatků, velké díky, že jste tomu věnovali tolik času. Tohle je smysl fóra, super.
Martin
Martin
-
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 3199
- Registrován: 09 úno 2009, 19:52
- 15
- Lokalita: Praha 9, Horní Počernice
Re: podklad na tankodromu
dovolím si stručné prozatimní shrnutí:
1/ velikost plochy .... min. / max. s přihlédnutím k možnosti včlenění pánů železničářů
2/ jednorázový podklad vs. uskladnění
3/ nutné zastřešení a ne párty stanem, ideální pevná střecha nebo velikost 10x15m, jak zde padlo... Malé Svatoňovice
4/ suchý materiál je jasný
5/ hrubost materiálu.... ideálně, aby propadl ne jenom otvorem pro hnací rozetu pásu, ale i spojem mezi články
6/ odzkoušet možné zhutnění prosáté hlíny
7/ když písek, tak jemný a oblý (říční)a druhou volbu... silnice?
8/ zamyšlení nad možností, kde to dát do výšky a jak a zda-li neudělat segmenty?
nevím co ještě
1/ velikost plochy .... min. / max. s přihlédnutím k možnosti včlenění pánů železničářů
2/ jednorázový podklad vs. uskladnění
3/ nutné zastřešení a ne párty stanem, ideální pevná střecha nebo velikost 10x15m, jak zde padlo... Malé Svatoňovice
4/ suchý materiál je jasný
5/ hrubost materiálu.... ideálně, aby propadl ne jenom otvorem pro hnací rozetu pásu, ale i spojem mezi články
6/ odzkoušet možné zhutnění prosáté hlíny
7/ když písek, tak jemný a oblý (říční)a druhou volbu... silnice?
8/ zamyšlení nad možností, kde to dát do výšky a jak a zda-li neudělat segmenty?
nevím co ještě
Re: podklad na tankodromu
Solo, to je moc parádní, ten tankodrom na videu od tebe.
Martin
Martin
Re: podklad na tankodromu
Fajn, začneme tvým bodem 1 - rozměry plochy tankodromu.
Je to samozřejmě omezené všemi faktory - dostupným místem, finančními prostředky, počtem lidí pro stavbu i provoz, časem na přípravu, možnostmi zastřešení ad.
Některé tankodromy tady popsané jsou na naše poměry opravdu rozměrné (např. Laugaricio 10 x 15 m), Němci jdou v některých případech i do větších rozměrů. Na druhou stranu, menší rozměry lze také ještě brát v úvahu.
Z mého pohledu by pro předvedení techniky stačil prostor užší (3 až 4 m šířky) a delší (10 až 15 m délky). V Lužné byl opravdu malý (cca 2,5 x 6 metrů), popsal jsem z jakých důvodů, ale výhoda užšího tankodromu je v tom, že není potřeba do něj vstupovat, když se někde zasekne tank nebo někdo něco porazí. Procházky lidí přes modelovou krajinu, kde pojíždějí něčí tanky jsou nežádoucí.
Když k šířce tankodromu připočtu ještě potřebný prostor pro zázemí, pohyb členů kolem, stejně i u rozměru 3 x 12 m plochy a prostoru pro pohyb cca 1,5m kolem dokola potřebujeme prostor pro realizaci cca 6 x 15 metrů a to je plocha 3 x 12 metrů asi ten nejmenší požadovaný rozměr plochy tankodromu.
Tak pište připomínky, nápady
Je to samozřejmě omezené všemi faktory - dostupným místem, finančními prostředky, počtem lidí pro stavbu i provoz, časem na přípravu, možnostmi zastřešení ad.
Některé tankodromy tady popsané jsou na naše poměry opravdu rozměrné (např. Laugaricio 10 x 15 m), Němci jdou v některých případech i do větších rozměrů. Na druhou stranu, menší rozměry lze také ještě brát v úvahu.
Z mého pohledu by pro předvedení techniky stačil prostor užší (3 až 4 m šířky) a delší (10 až 15 m délky). V Lužné byl opravdu malý (cca 2,5 x 6 metrů), popsal jsem z jakých důvodů, ale výhoda užšího tankodromu je v tom, že není potřeba do něj vstupovat, když se někde zasekne tank nebo někdo něco porazí. Procházky lidí přes modelovou krajinu, kde pojíždějí něčí tanky jsou nežádoucí.
Když k šířce tankodromu připočtu ještě potřebný prostor pro zázemí, pohyb členů kolem, stejně i u rozměru 3 x 12 m plochy a prostoru pro pohyb cca 1,5m kolem dokola potřebujeme prostor pro realizaci cca 6 x 15 metrů a to je plocha 3 x 12 metrů asi ten nejmenší požadovaný rozměr plochy tankodromu.
Tak pište připomínky, nápady
Re: podklad na tankodromu
Pánové a co to udělat obráceně - komplet tankodrom ze zhutněné přesáté zeminy a jenom cesty přesypat v závěru pískem? V praxi to tak (v suchém počasí) přece vypadá.
Kobercové silnice bych taky dal už stranou.
Kobercové silnice bych taky dal už stranou.
Re: podklad na tankodromu
My sme to už vyskúšali...
Na Model Hobby 2019.
Doniesol Peter Kaščák piesok pre mačky.
https://youtu.be/IDxM3419xZs
Cca 7min.
solo
Na Model Hobby 2019.
Doniesol Peter Kaščák piesok pre mačky.
https://youtu.be/IDxM3419xZs
Cca 7min.
solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Re: podklad na tankodromu
Ahoj Solo, kočkolit používat vážně nebudeme
Mám na mysli MNOHEM více písku dosypaného do prohloubeného profilu cesty.
Musím to vyzkoušet v domácích podmínkách.
Model Hobby bylo velmi povedenou akcí, díky Vám za to.
Martin
Mám na mysli MNOHEM více písku dosypaného do prohloubeného profilu cesty.
Musím to vyzkoušet v domácích podmínkách.
Model Hobby bylo velmi povedenou akcí, díky Vám za to.
Martin
-
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 3199
- Registrován: 09 úno 2009, 19:52
- 15
- Lokalita: Praha 9, Horní Počernice
Re: podklad na tankodromu
Po akci Lešany, bych se rád trochu vrátil k tomuto tématu.
Jak vidíte na poslední fotce, tak boxy na uskladnění materiálu máme.
Chtěl jsem dovézt za autem jemnou hlínu, ale počasí absolutně nepřálo... dovezl bych hroudu bahna Dokonce jsem byl i směrem na Lysou nad Labem pro zeleninu a tam je jemný písek s hlínou... zajímavý poměr, ale neodhadnu to. Jednoznačne je tam písek cítit jenom pohmatem. Ale souhlasím, že je to tmavší než nynější poměr v Lešanech. Podklad v muzeu na Smržovce je z vizuálního pohledu lepší ... je to vidět zde.... vybral jsem záměrně flekatý model s černou gumou na kolech pro porovnání... podle mne 1:1??? Byla tam kdysi na to brigáda .
A tak mne nyní napadá se Vás zeptat, zda-li má cenu Lešanský materiál upravit... Mluvím nyní o lešanské včerejší akci.
Protože to bude stát čas, práci, starosti a naftu a aby to bylo účelné.
V Lešanech nechtěně proběhl vlastně "test"
Včera jsem si i uvědomil, že takto jednoduchý tankáč byl udělán ve dvou-třech lidech za 2 hodiny. Složení probíhalo dokonce od 15:30 - 16:30 za pomoci asi 8 lidí (děkuji za pomoc ještě jednou a všem ). V 16:50 jsem odjížděl jako poslední a už s naloženým a zapakovaným vozidlem a že těch krámů mám co nakládat.
Takže první věc materiál a jeho flexibilita při uložení atd.
Druhá věc byla a je... návrh na palety, aby bylo na modely na vyvýšeném "podiu" vidět.
Tato myšlenka je zajímavá, ale mám dvě ruce... (ještě nevím jestli z např. bezpečnostních důvodů to povolí je uskladnit - hořlavý mat. atp. Nevím jestli v muzeu by to bylo vůbec možné).
Ale předpokládá to, že se mnou budete muset prosím někdo helfnout... s prosátím hlíny a pomoci mi palety vyložit/naložit a potom připravovat a sklízet....pravidelně... už nejsem nejmladší
Tak... jdeme do toho??? Má to smysl???
PS. síto na prosátí bylo (jestli je nezcizili) jakl na katrování je na značkách, která jsem tam nechal udělat a určitě jste se vyjádřili po ježdění k hrubosti materiálu. Co jsem si vyslechl, tak je dobrý a prošel hodnocením od těch co byli na místě
Děkuji za Vaše reakce
Jak vidíte na poslední fotce, tak boxy na uskladnění materiálu máme.
Chtěl jsem dovézt za autem jemnou hlínu, ale počasí absolutně nepřálo... dovezl bych hroudu bahna Dokonce jsem byl i směrem na Lysou nad Labem pro zeleninu a tam je jemný písek s hlínou... zajímavý poměr, ale neodhadnu to. Jednoznačne je tam písek cítit jenom pohmatem. Ale souhlasím, že je to tmavší než nynější poměr v Lešanech. Podklad v muzeu na Smržovce je z vizuálního pohledu lepší ... je to vidět zde.... vybral jsem záměrně flekatý model s černou gumou na kolech pro porovnání... podle mne 1:1??? Byla tam kdysi na to brigáda .
A tak mne nyní napadá se Vás zeptat, zda-li má cenu Lešanský materiál upravit... Mluvím nyní o lešanské včerejší akci.
Protože to bude stát čas, práci, starosti a naftu a aby to bylo účelné.
V Lešanech nechtěně proběhl vlastně "test"
Včera jsem si i uvědomil, že takto jednoduchý tankáč byl udělán ve dvou-třech lidech za 2 hodiny. Složení probíhalo dokonce od 15:30 - 16:30 za pomoci asi 8 lidí (děkuji za pomoc ještě jednou a všem ). V 16:50 jsem odjížděl jako poslední a už s naloženým a zapakovaným vozidlem a že těch krámů mám co nakládat.
Takže první věc materiál a jeho flexibilita při uložení atd.
Druhá věc byla a je... návrh na palety, aby bylo na modely na vyvýšeném "podiu" vidět.
Tato myšlenka je zajímavá, ale mám dvě ruce... (ještě nevím jestli z např. bezpečnostních důvodů to povolí je uskladnit - hořlavý mat. atp. Nevím jestli v muzeu by to bylo vůbec možné).
Ale předpokládá to, že se mnou budete muset prosím někdo helfnout... s prosátím hlíny a pomoci mi palety vyložit/naložit a potom připravovat a sklízet....pravidelně... už nejsem nejmladší
Tak... jdeme do toho??? Má to smysl???
PS. síto na prosátí bylo (jestli je nezcizili) jakl na katrování je na značkách, která jsem tam nechal udělat a určitě jste se vyjádřili po ježdění k hrubosti materiálu. Co jsem si vyslechl, tak je dobrý a prošel hodnocením od těch co byli na místě
Děkuji za Vaše reakce