Panther G - Taigen
Panther G - Taigen
Ahoj ,
Po dlouhém rozmýšlení co si pořídit za první tank , jsem nakonec skončil u úplně jiného typu než jsem původně plánoval ...
Nedříve musím poslat VELKÉ DÍKY Petrovi NC , za dobré rady a ochotu .
Takže nakonec tedy jsem skončil u Pantheru G téměř celokov od Taigenu a ikdyž původní plán byl odjezdit s ním léto a na zimu ho rozebrat a upravit hlavně po technické stránce , ale počasí nám to kapánek překazilo .
Takže jsem do toho šáhnul rovnou už teď kapánek. V první řadě tedy podepření hnací hřídele z venku ložiskem,jak je tu zvykem. Ja tam dal rovnou dvě vedle sebe,když už tam je místo... , když už byli převodovky 1:4 venku rovnou jsem vyměnil motory za Krick 400 power a rozdíl je znatelný( celkem obstojně se reguluje pomalá jizda a celková max. rychlost je zhruba poloviční oproti původním motorům) a abych srovnal vyložení kol,musel jsem do hnacích kol vložit podložky,aby byla všechna kola v rovině a nešel pás křivě . Pak jsem podlepyl vrchní kryt u otoče věže,páč tam byl kapánek prohnutý(zřejmě váha věžě) a vež dřela rohy o kraje a skoro to samé jsem udělal ve věži,aby se neprobýbal plast v místě uložení ložisek otoče veže . Dále jsem pokračoval u napínacího kola,kde uložení napínání kola drželo za zhruba 1 mm , tak jsem vysoustružil pouzdro a vložil ho do výlisku a tím zesílil uložení . potom jsem dlouho laboroval s napínáky-povolováky a skončil jsem u zkrutných pružin . Sice to parádně funguje , pří jízdě vpřed a vzad je to OK i při mírných otočkách ale při otáčení na místě se protiběžný pás až moc povolí .... to budu muset ještě vyladit ...
A dále jsou v plánu jakési drobné doplňky a oprava odřených míst (S tím asi budu potřebovat kapínek poradit....)
Jelikož mi sem nejdou vložit fotky z pinterestu,asi jsem kapánek kopítko nebo ......tak snad nevadí odkaz a snad bude funkční.
Zde je odkaz na fotečky z mini servisu
https://cz.pinterest.com/tydit8k/panter-g/
Všem přiji hezký víkend
Jirka
Po dlouhém rozmýšlení co si pořídit za první tank , jsem nakonec skončil u úplně jiného typu než jsem původně plánoval ...
Nedříve musím poslat VELKÉ DÍKY Petrovi NC , za dobré rady a ochotu .
Takže nakonec tedy jsem skončil u Pantheru G téměř celokov od Taigenu a ikdyž původní plán byl odjezdit s ním léto a na zimu ho rozebrat a upravit hlavně po technické stránce , ale počasí nám to kapánek překazilo .
Takže jsem do toho šáhnul rovnou už teď kapánek. V první řadě tedy podepření hnací hřídele z venku ložiskem,jak je tu zvykem. Ja tam dal rovnou dvě vedle sebe,když už tam je místo... , když už byli převodovky 1:4 venku rovnou jsem vyměnil motory za Krick 400 power a rozdíl je znatelný( celkem obstojně se reguluje pomalá jizda a celková max. rychlost je zhruba poloviční oproti původním motorům) a abych srovnal vyložení kol,musel jsem do hnacích kol vložit podložky,aby byla všechna kola v rovině a nešel pás křivě . Pak jsem podlepyl vrchní kryt u otoče věže,páč tam byl kapánek prohnutý(zřejmě váha věžě) a vež dřela rohy o kraje a skoro to samé jsem udělal ve věži,aby se neprobýbal plast v místě uložení ložisek otoče veže . Dále jsem pokračoval u napínacího kola,kde uložení napínání kola drželo za zhruba 1 mm , tak jsem vysoustružil pouzdro a vložil ho do výlisku a tím zesílil uložení . potom jsem dlouho laboroval s napínáky-povolováky a skončil jsem u zkrutných pružin . Sice to parádně funguje , pří jízdě vpřed a vzad je to OK i při mírných otočkách ale při otáčení na místě se protiběžný pás až moc povolí .... to budu muset ještě vyladit ...
A dále jsou v plánu jakési drobné doplňky a oprava odřených míst (S tím asi budu potřebovat kapínek poradit....)
Jelikož mi sem nejdou vložit fotky z pinterestu,asi jsem kapánek kopítko nebo ......tak snad nevadí odkaz a snad bude funkční.
Zde je odkaz na fotečky z mini servisu
https://cz.pinterest.com/tydit8k/panter-g/
Všem přiji hezký víkend
Jirka
Re: Panther G - Taigen
Pěkně jsi se do toho vložil Držím palce, líbí se mi jak jsi vyřešil uložení napínacího kola. Jinak jenom malý dotaz, máš kovovou věž?
Re: Panther G - Taigen
Jenom k vkládání obrázků, zkusil jsem to z Tvého alba na Pinteresu. Obrázek si otevřeš, klikneš na něj levým myšítkem, dáš zkopírovat adresu obrázku, vrátíš se na okno psaní příspěvků na tankfóru, na horní liště si klikneš ikonku obrázku (9 z leva) a mezi Img/img vložíš tu adresu funguje to dobře.
- Pancier
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 346
- Registrován: 27 lis 2010, 12:28
- 14
- Lokalita: Banská Bystrica, Slovensko
Re: Panther G - Taigen
Paráda !
Re: Panther G - Taigen
Ahoj,
Ja se snažil fotku vložit do odkazu PINTEREST , doufal jsem že se to tam vloží možná i celé album ... děkuji moc za radu příště to dám přes image
Ano jinak má Panther kovovou věž , teď už je " vodorovně " ale jinak ji hlaveň nakláněla - stahovala hodně dopředu....potvora
Jirka
Ja se snažil fotku vložit do odkazu PINTEREST , doufal jsem že se to tam vloží možná i celé album ... děkuji moc za radu příště to dám přes image
Ano jinak má Panther kovovou věž , teď už je " vodorovně " ale jinak ji hlaveň nakláněla - stahovala hodně dopředu....potvora
Jirka
Re: Panther G - Taigen
Ahoj,
jsem rád, jestli jsem Ti alespoň trošičku pomohl Je vidět, že jsi problematiku vylepšení podvozku pochopil více než dobře a na technických řešeních je to znát. Jen tak dál
Jak je na tom uložení ramen ve vaně a kol v ramenech ?
jsem rád, jestli jsem Ti alespoň trošičku pomohl Je vidět, že jsi problematiku vylepšení podvozku pochopil více než dobře a na technických řešeních je to znát. Jen tak dál
Jak je na tom uložení ramen ve vaně a kol v ramenech ?
Re: Panther G - Taigen
Všechna kola mají ložiska a jejich uložení do ramen je víceméně na pevno, takže všechna ta vůle co jsme u tebe zkoušeli na kolech je v uložení ramen do vany. Uvidíme co to provede po ježdení venku, je na tom vidět že to jsou pouze a jenom odlitky bez jakéhokoli opracování, škoda .
Jen ted řeším tedy při otáčení na místě,že se mi hodně povolí protiběžný pás, ty máš doraz do jaké maximální/minimální polohy se může pás povolit ???
Teď ho mám,malinko více napnuty než byl původně, ale dokáže se povolit fakt hodně... ale zatím nikdy nespadl
Děkuji ... no možná radši zavolám v týdnu
Jen ted řeším tedy při otáčení na místě,že se mi hodně povolí protiběžný pás, ty máš doraz do jaké maximální/minimální polohy se může pás povolit ???
Teď ho mám,malinko více napnuty než byl původně, ale dokáže se povolit fakt hodně... ale zatím nikdy nespadl
Děkuji ... no možná radši zavolám v týdnu
Re: Panther G - Taigen
Ahoj.
Potrebuješ obmedziť dráhu tej natočenej pružiny.
Prílíš sa roztáča.
Potrebuješ ju obmedziť na dráhe.
Dalo by sa to na tom mosadznom valčeku.
solo
Potrebuješ obmedziť dráhu tej natočenej pružiny.
Prílíš sa roztáča.
Potrebuješ ju obmedziť na dráhe.
Dalo by sa to na tom mosadznom valčeku.
solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Re: Panther G - Taigen
Klidně cinkni, poradím Ti, co budu moci .....
Ano, na tom povolení mám doraz výkyvu asi tak na "centimetrový kamínek" v rozetě. Jinak bez dorazu se pásy hodně povolí, což jsi už zjistil. Samotné napnutí - prověšení pásu reguluju principem svěrné kleštiny, které umožňuje jejich jemné a zároveň stabilní nastavení.
Na tomto linku jsou nějaké fotečky, jak to mám různě řešené:
https://petr-nc.rajce.idnes.cz/Povolovaky_pasu/
Ano, na tom povolení mám doraz výkyvu asi tak na "centimetrový kamínek" v rozetě. Jinak bez dorazu se pásy hodně povolí, což jsi už zjistil. Samotné napnutí - prověšení pásu reguluju principem svěrné kleštiny, které umožňuje jejich jemné a zároveň stabilní nastavení.
Na tomto linku jsou nějaké fotečky, jak to mám různě řešené:
https://petr-nc.rajce.idnes.cz/Povolovaky_pasu/
Re: Panther G - Taigen
Parádní model, a u příštího modlu rovnou na úpravy, věž váhání