T-72 HL
Re: T-72 HL
Tak páni po dlhej odmlke sa hlásim zase spátky. pás stále drží takže to PETG funguje. Zhodú náhod sa mi podarilo zehnat za dobrý peníz pásy kovové. Sem celkem prekvapený jakú majú váhu. Otázka, ked ich dám na celoplastový podvozek co rupne jak první? alebo kde začat s úpravama aby to fungovalo? Dík za pomoc
moje stavby: https://kocina148.rajce.idnes.cz/
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: T-72 HL
Ahoj. Ten podvozek musí být poměrně tuhý. Já mám celoduralovou korbu, takže drží. Jeden problém, na který jsem narazil při prvních jízdách byl, že při zatáčení na hlíně měly tendenci pásy sklouzávat z hnacího kola. Takže jsem postupným napínáním pásů tento problém eliminovat, ale teď jsou pásy dost napnuté. Naštěstí to korba zvládla. U Tebe s celoplastovou korbou popravdě nevím, jestli to ten tah vydrží
Re: T-72 HL
Podle mého názoru první odejdou poháněcí kola, za nimi napínací kola. Pojezdová kola by to měla zvládnout. K pásům by bylo vhodné opatřit ještě kovová poháněcí kola a napínací kola vybavit minimálně odpruženými napínacími koly nejlépe také kovovými.
Někdo možná přidá nějakou svou zkušenost.
Radek
Někdo možná přidá nějakou svou zkušenost.
Radek
Re: T-72 HL
Na plastovej vani sa Ti veľmi rýchlo prejaví tá hmotnosť pásov.
Nevystužená vaňa skôr či neskôr sa začne deformovať.A hlavne ak sú našpanované pásy.
Tak isto je dobré mať vaňu(spodok)v hornej,otvorenej časti spevnenú kovovými profilmi.
Zabrániť ďalšiemu krúteniu.
Skrátka,plastová vaňa a plastové dieliky sa nemajú v láske s kovovými .Ak začneš meniť,priprav si peniaze na novú vaňu.
Ináč súhlas čo napísal Radek.
solo
Nevystužená vaňa skôr či neskôr sa začne deformovať.A hlavne ak sú našpanované pásy.
Tak isto je dobré mať vaňu(spodok)v hornej,otvorenej časti spevnenú kovovými profilmi.
Zabrániť ďalšiemu krúteniu.
Skrátka,plastová vaňa a plastové dieliky sa nemajú v láske s kovovými .Ak začneš meniť,priprav si peniaze na novú vaňu.
Ináč súhlas čo napísal Radek.
solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Re: T-72 HL
Asi jak zde již je psáno výše - dát jen kovové pásy nestačí. Rozhodující je tuhost vany a v ní uložená hnací a ( odpružená ) napínací kola, uložení ramen pojezdových kol a vůle pojezdových kol na hřídelích ramen.
Řešení je celá řada od různých výztuh až po celokovová řešení s kuličkovými ložisky. Pokud je tank v plastu a "funguje to", pak bych nic neměnil a stroj měl co nejlehčí. Se vzrůstající hmotností rostou jízdní odpory v zatáčkách, zejména na vysokém koberci nebo v trávě, která je na manévrování "nejtěžšín" terénem.
Řešení je celá řada od různých výztuh až po celokovová řešení s kuličkovými ložisky. Pokud je tank v plastu a "funguje to", pak bych nic neměnil a stroj měl co nejlehčí. Se vzrůstající hmotností rostou jízdní odpory v zatáčkách, zejména na vysokém koberci nebo v trávě, která je na manévrování "nejtěžšín" terénem.
Re: T-72 HL
Tady ta kola nějaká mají:
https://www.beami-trade.eu/military-rcm ... 2_50_2.htm
tady to mají na T90, ale asi by to mělo pasovat o na T72:
https://www.rctank.de/TRACKS-/-WHEELS-/-GEARBOXES_19
Heng Long totiž nejdříve prodával T90 a teprve potom přišel s T72. Takže na T90 už nějaké náhradní díly jsou, ale na T72 je většinou ještě nikde nenabízejí.
Radek
https://www.beami-trade.eu/military-rcm ... 2_50_2.htm
tady to mají na T90, ale asi by to mělo pasovat o na T72:
https://www.rctank.de/TRACKS-/-WHEELS-/-GEARBOXES_19
Heng Long totiž nejdříve prodával T90 a teprve potom přišel s T72. Takže na T90 už nějaké náhradní díly jsou, ale na T72 je většinou ještě nikde nenabízejí.
Radek
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: T-72 HL
Pojezdová kola jsou stejná jak u T-90, tak u T-72. Horší je to s pásy. Zrovna Henglong vydává pásy z T-90 jako, že pasují k T-72, ale tam jsou články trochu jiné. Nicméně pro vlastní pohyb modelu je to asi jedno. Já třeba koupil kovová hnací a vodící kola na ZTZ-99, které se více podobají T-72, jenže jsou k tomu jiné pásy a musím říct, že s nimi nejsem úplně spokojen protože za jednu projížďku tanku se stává, že se několik čepů povysune, což mě trochu mrzí, protože se to musí neustále kontrolovat
EDIT: Ono stejně za těmi záclonami vodící a hnací kolo není skoro vidět. A výhoda těch pásů od Henglong je minimálně v tom, že jsou zespodu hladší, takže zatáčení by neměl být takový problém, jako u pásů s žebrováním z toho, co máj já, tedy pás na ZTZ-99.
Mě se tam usazuje bláto:
takže potom nemůžu domů na koberec
EDIT: Ono stejně za těmi záclonami vodící a hnací kolo není skoro vidět. A výhoda těch pásů od Henglong je minimálně v tom, že jsou zespodu hladší, takže zatáčení by neměl být takový problém, jako u pásů s žebrováním z toho, co máj já, tedy pás na ZTZ-99.
Mě se tam usazuje bláto:
takže potom nemůžu domů na koberec
Re: T-72 HL
naopak, do koberce to právě vymeteš a máš to bez práce
Re: T-72 HL
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Re: T-72 HL
Na pohled to vypadá dobře. Otázkou je co na to odborník přes 72ky z jihu? No a cena je taky dělaná na míru a platy obyvatel naší kotliny.