Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long
157 mičky se ještě souběžně vyráběly s typem 131 až do roku 93!! Rusové si uvědomovali lepší vlastnosti v terénu a jeho nižší těžiště a vetší svahovou (boční) dostupnost kolem 13 proc. Co se týče spotřeby, dal se seštelovat na 65 l /100 a byl schopen po řádném rozjezdu udržet i 115 km/h, ovšem ne na 65 litrech...Všude, kde tyto dva typy Zilů fungovaly, si lampasáci kupovali žigulíky, moskviče a jinou žravou ruskou havěť. potom vykázali na Zilech onu spotřebu 100 na 100 a rozdíl od skutečné tekl do jejich soukromých nádrží.Tomuto obchodu, jsme se my řidiči rovněž pilně věnovali a pod tehdejším heslem, "kdo neokrádá stát, okrádá vlastní rodinu", jsme měli úplně čisté svědomí U nás jako valníky jezdily především Zily 131. Zil 157 jen v malém množství, než jej naplno vystřídaly V3S. Zily 157 dominovaly jako tahače návěsů na přepravu protiletadlových raket na palposty, nebo jako speciální skříňové štábní vozy, ambulance, či vodní cisterny. Jednu jsme měli na útvaru jako neutralizační vůz, který jel uprostřed kolony, kdy před ním jsme na T-111 vezli okysličovadlo paliva raket a za ním jeli kluci s palivem. Kdyby došlo k nehodě a úniku především okysličovadla, což byla vysoce koncentrovaná kyselina dusičná, měl Zil za úkol namíchat do vody sodu a neutralizovat zasažené místo. Obě složky na autech se nesměly v koloně promíchat, protože, při nehodě v koloně by mohlo dojít k vzájemnému smísení obou složek v koloně a okamžitě by jsme byli všichni na oběžné dráze Saturnu .O tom nás přesvědčila malá demonstrace účinku obou kapalin, kdy velitel palivářů nalil do plechové vany pod auta, cca 5 l paliva, do toho postavil starou židli a na ní 3 litrovou sklenici od okurek plnou okysličovadla... Pak nás odvedl asi 300 m bokem a střelil do sklenice svou pistolí VZ 52.. sice až na pátý pokus, ale jakmile trefil "okurky" tak se na tom místě vytvořil atomový hřib a k nám dorazilo nezvykle velké teplo i na tu dálku...Od té doby jsme jakoukoliv manipulaci s tím sajrajtem konečně brali vážně...Jinak Zily 157 v civilních službách byly snad jen jako vrtné soupravy, nebo výkonné sněžné frézy.
Tož tak..
Tož tak..
nejde li o život, jde o hov .......
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long
https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/Pres ... _Long_1_16
Jinak přidal jsem do galerie stavby výrobu dřevěné kostry rámu nesoucího budoucí korbu. Bude rovněž dřevěná, a nějaké detaily servořízení.
Jinak přidal jsem do galerie stavby výrobu dřevěné kostry rámu nesoucího budoucí korbu. Bude rovněž dřevěná, a nějaké detaily servořízení.
nejde li o život, jde o hov .......
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long
Tak se pomalu dostávám do finále. Už jen koncová světla a zadní nárazník, no a čekám ještě až mi kolega vypálí na laseru z dvojky překližky stavebnici korby. Hold dřevo je dřevo a vypadá autenticky..
Zde pár fotek
https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/doko ... e_Zil-157/
Zde pár fotek
https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/doko ... e_Zil-157/
nejde li o život, jde o hov .......
- rmichalbarna
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 09 říj 2016, 07:34
- 8
- Lokalita: Most
Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long
Moc pěkná práce! Už se těším na finále.
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long
Tak jsem dnes nevydržel s nervama a musel Zila otestovat venku u nás v kroužku.Nádherně to "proplouvá" terénem, obstojně to kříží. Akorát je tam původní motor a převodovka, takže zbytečně rychlé. Ale dá se to s jemným prstem na spoušti pomalinku tahat po zemi a terén ty divoké rozjezdy utlumí. Vykašlu se asi na na ten upgrade s 380 kou motorem a dvoust .převodovkou co k tomu vedou na Bang Goodu a dám tam rozměrově líp vypadající převodovou krabici s dvěma mikromotory a mini převodovkami (pro každou nápravu extra).Myslím tím jeden motorek na dvě zadní a jeden na přední nápravu. Celé to bude lehčí, pojede to pomalu reálně a bude to mít i sílu něco uvézt s poloviční spotřebou proudu z baterie. Koupil jsem už jedny převody na WPL-1 (M-35), takže dokoupím i na Zilouše. Akorát přemýšlím, jestli by stálo za to udělat si tzv. elektronickou dvoustupňovou převodovku. Zapojit motory sériově (Oba motory se podělí o ampéry, napětí a dle momentálního zatížení obou náprav terénem pod nimi se bude proud "cpát" na motor s menším odběrovým odporem a poleze tam, kde je potřeba víc zabrat.) Výhodou by mohla být menší rychlost díky dělení napětí dvěma a citlivější rozjezd. V podstatě to bude i takový mezinápravový diferenciál, mezi předkem a zadkem. Druhý rychl.stupeň by mohl být řešen servem 3 kanálu, jež by mechanicky přeplo mikro-mini přepínač, co by umožnil motorovou skupinu zapojit paralelně (Ampéry by tekly do motorů v plném množství, napětí na každý motor vyšší, tím pádem i vyšší rychlost..) To nezní blbě, nebo ano? Máte někdo podobnou zkušenost a event. schema zapojení toho přepínání?
Díky za případnou pomoc.
Tady jsou přidány dnešní fotky z jízd.
https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/doko ... ce_Zil-157
Díky za případnou pomoc.
Tady jsou přidány dnešní fotky z jízd.
https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/doko ... ce_Zil-157
nejde li o život, jde o hov .......
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long
[img][/https://img32.rajce.idnes.cz/d3201/15/1 ... .jpg?ver=0]
https://img32.rajce.idnes.cz/d3201/15/1 ... .jpg?ver=0
https://img32.rajce.idnes.cz/d3201/15/1 ... .jpg?ver=0
https://img32.rajce.idnes.cz/d3201/15/1 ... .jpg?ver=0
https://img32.rajce.idnes.cz/d3201/15/1 ... .jpg?ver=0
Tak tady je další várka dokončování stavby. Ještě chybí dodělat zavěšení (kování) zadního čela, prkenné nádplatky na bočnice a zadní světla s výfukem a snad už to bude stačit..
https://img32.rajce.idnes.cz/d3201/15/1 ... .jpg?ver=0
https://img32.rajce.idnes.cz/d3201/15/1 ... .jpg?ver=0
https://img32.rajce.idnes.cz/d3201/15/1 ... .jpg?ver=0
https://img32.rajce.idnes.cz/d3201/15/1 ... .jpg?ver=0
Tak tady je další várka dokončování stavby. Ještě chybí dodělat zavěšení (kování) zadního čela, prkenné nádplatky na bočnice a zadní světla s výfukem a snad už to bude stačit..
nejde li o život, jde o hov .......
Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long
Skvělá práce
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long
Tak zase nějaký pokrok ve stavbě.
Už se to dostává do finále. Výfuk zatím není, babral jsem se s novými hřídelemi kardanů, které jsou nyní z trubiček ze staré antény vysílače HL :-))do nichž jsou nalisovány oka kardan. křížů. Délky obou kardanů se musely prodloužit, protože jsem Zila musel měřítkově natáhnout. Přední náprava jde o 1 cm vpřed a první zadní o 2 cm dozadu. Takže kardany se v původních délkách rozpojovaly v místě axiálního posunování při pružení náprav. Navíc teď jsou kardany v daleko menším zalomení, mají delší vzájemný zásun v drážkování a už pohled z boku tolik nepřipomíná písmeno "Z". Model nyní netrpí rázy za jízdy od sil a odporu pohybu tak zalomeného hřídele. Jede jak po másle a hlavně není tak velká spotřeba proudu, což asi o 2 minuty prodloužilo jízdu.
do galerie jsem přidal poslední úpravu, výrobu a montáž nádstavců bočnic korby. Dají se vyjímat a jsou opět z překližky, jako celá korba s rámem. Jo a jsou tam dva obrázky modelu i s "dospělým" Zilem
https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/doko ... ce_Zil-157
Už se to dostává do finále. Výfuk zatím není, babral jsem se s novými hřídelemi kardanů, které jsou nyní z trubiček ze staré antény vysílače HL :-))do nichž jsou nalisovány oka kardan. křížů. Délky obou kardanů se musely prodloužit, protože jsem Zila musel měřítkově natáhnout. Přední náprava jde o 1 cm vpřed a první zadní o 2 cm dozadu. Takže kardany se v původních délkách rozpojovaly v místě axiálního posunování při pružení náprav. Navíc teď jsou kardany v daleko menším zalomení, mají delší vzájemný zásun v drážkování a už pohled z boku tolik nepřipomíná písmeno "Z". Model nyní netrpí rázy za jízdy od sil a odporu pohybu tak zalomeného hřídele. Jede jak po másle a hlavně není tak velká spotřeba proudu, což asi o 2 minuty prodloužilo jízdu.
do galerie jsem přidal poslední úpravu, výrobu a montáž nádstavců bočnic korby. Dají se vyjímat a jsou opět z překližky, jako celá korba s rámem. Jo a jsou tam dva obrázky modelu i s "dospělým" Zilem
https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/doko ... ce_Zil-157
nejde li o život, jde o hov .......
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long
nejde li o život, jde o hov .......