Standardní převodovka tanků Heng Long
-
- PzKpfw II
- Příspěvky: 29
- Registrován: 03 říj 2009, 18:52
- 15
- Lokalita: Březová alej 1305/4, Staré Město, 460 01 Liberec
Standardní převodovka tanků Heng Long
Protože jsem měl nějaké nejasnosti s označováním převodovek, tak jsem rozhodil své nové KVéčko a vymontoval jednu z převodovek a pokusil se udělat si jasno v převodovém poměru této standardní součásti. Domnívám se, že tato převodovka je montována do všech tanků od firmy Heng Long.
Bočnice převodovky jsou z ocelového pozinkovaného plech tloušťky 0,8 - 1 mm a jsou k sobě sešroubovány 4 šroubky a pomocí dvou rozpěrek.
V bočnicích jsou silonová kluzná ložiska a na každé hřídelce jsou dvě ozubená kola spojená dohromady.
Každému kolu jsem spočítal počet zubů a pak nakreslil schéma převodovky. Na tomto schematu můžete vidět i počet zubů jednotlivých kol. Doufám, že se všichni budou orientovat, nechtěl jsem používat strojírenské výkresové značky.
Převodovka má 4 převodové poměry 1:4,5, 2x 3,53 a 1,428. Celkový převodový poměr se vypočítá vynásobením všech 4 poměrů mezi sebou a to je přibližně 1:80. To znamená, že na 80 otáček motorku se hnané kolo otočí jen jednou.
Problémem této převodovky jsou velké vůle mezi ložisky a hřídelkami ozubených kol a to je hlavně příčinou, proč se silonová ozubená kola brzy očešou. Odstranění této vůle určitě prodlouží životnost převodovky.
Použitý motor je standardní 380-ka Mabuchi (RS-380SH v různých mutacích). Při napětí 7,2 V dosahuje 14000 ot/min a odběr proudu je asi 3,2 A.
Bočnice převodovky jsou z ocelového pozinkovaného plech tloušťky 0,8 - 1 mm a jsou k sobě sešroubovány 4 šroubky a pomocí dvou rozpěrek.
V bočnicích jsou silonová kluzná ložiska a na každé hřídelce jsou dvě ozubená kola spojená dohromady.
Každému kolu jsem spočítal počet zubů a pak nakreslil schéma převodovky. Na tomto schematu můžete vidět i počet zubů jednotlivých kol. Doufám, že se všichni budou orientovat, nechtěl jsem používat strojírenské výkresové značky.
Převodovka má 4 převodové poměry 1:4,5, 2x 3,53 a 1,428. Celkový převodový poměr se vypočítá vynásobením všech 4 poměrů mezi sebou a to je přibližně 1:80. To znamená, že na 80 otáček motorku se hnané kolo otočí jen jednou.
Problémem této převodovky jsou velké vůle mezi ložisky a hřídelkami ozubených kol a to je hlavně příčinou, proč se silonová ozubená kola brzy očešou. Odstranění této vůle určitě prodlouží životnost převodovky.
Použitý motor je standardní 380-ka Mabuchi (RS-380SH v různých mutacích). Při napětí 7,2 V dosahuje 14000 ot/min a odběr proudu je asi 3,2 A.
Re: Standardní převodovka tanků Heng Long
Pozor, ve výpočtu převodů je chyba. Poslední převod na hnací kolo je "do rychla" a ne "do pomala". Převodový poměr u standardní převodovky tedy je:
(45/10) x (53/15) x (53/15) x (28/40) = 39,326 !!!
(45/10) x (53/15) x (53/15) x (28/40) = 39,326 !!!
- Max
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 605
- Registrován: 02 zář 2017, 14:16
- 7
- Lokalita: Dobruška a okolí...
Re: Standardní převodovka tanků Heng Long
Také jsem dnes počítal zuby na kolech v převodovce.
Tohoto starého vlákna jsem si všiml pozdě, ale díky za statický výpočet zde uvedeny.
Tohoto starého vlákna jsem si všiml pozdě, ale díky za statický výpočet zde uvedeny.
- Silver_Eagle
- PzKpfw I
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24 pro 2018, 18:36
- 5
- Lokalita: Brno
Re: Standardní převodovka tanků Heng Long
Pro zajímavost: v Airsoftu se vůlím v převodovce věnuje poměrně hodně pozornosti, typický softový mechabox sice vzdáleně připomíná tu plastovou parodii co někteří stále ještě nevymontovali z v tanku, ale jelikož je jako v každém sportu snaha honit co největší výkony, je znakem určité osobní cti umět poskládat převody pro co nejhladší chod, tak aby s minimálními ztrátami a opotřebením snesly opravdu obrovské zatížení a navíc ještě v rázech.
konkrétní info třebatady
Zvyklý rutinně podložkovat nejhruběji v řádu desetin, tankové převodovky se svojí milimetrovou vůli mne docela vyděsily
konkrétní info třebatady
Zvyklý rutinně podložkovat nejhruběji v řádu desetin, tankové převodovky se svojí milimetrovou vůli mne docela vyděsily
- Max
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 605
- Registrován: 02 zář 2017, 14:16
- 7
- Lokalita: Dobruška a okolí...
Re: Standardní převodovka tanků Heng Long
Díky za odkaz na článek. Velmi zajímavé stránky.
Mohu se tě kolego optat?
Volil by jsi výměnu převodovky v modelu tanku za jinou s kovovými převody už od výrobce hotovou a nebo stávající rozebrat a dát kovová ozubená kola a ty pak vymezit a u ní vymezit vůle?
Mohu se tě kolego optat?
Volil by jsi výměnu převodovky v modelu tanku za jinou s kovovými převody už od výrobce hotovou a nebo stávající rozebrat a dát kovová ozubená kola a ty pak vymezit a u ní vymezit vůle?
Re: Standardní převodovka tanků Heng Long
Trochu málo načítané z histórie.
Žiaľ.
Budete mať problémy.
Rôzne materiály,kolieska ,tesnosť.
Ani jeden z Vás nemá postavený model ...
Žiaľ ,neviete teraz ani potom pozerať v čom je problém.
Cesta do pekla....
Musel som Vás zastaviť.
Viac cestujte na zrazy a všetko uvidíte v inom ,,svetle,,
Ak to prepálite na ,,štarte,, nemusíte to dokončiť.
Snáď napíše svoj názor aj ďaľší kolega.
solo
Žiaľ.
Budete mať problémy.
Rôzne materiály,kolieska ,tesnosť.
Ani jeden z Vás nemá postavený model ...
Žiaľ ,neviete teraz ani potom pozerať v čom je problém.
Cesta do pekla....
Musel som Vás zastaviť.
Viac cestujte na zrazy a všetko uvidíte v inom ,,svetle,,
Ak to prepálite na ,,štarte,, nemusíte to dokončiť.
Snáď napíše svoj názor aj ďaľší kolega.
solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
- Max
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 605
- Registrován: 02 zář 2017, 14:16
- 7
- Lokalita: Dobruška a okolí...
Re: Standardní převodovka tanků Heng Long
Přepálit na startu?
Re: Standardní převodovka tanků Heng Long
Jo.
To znamená,že máš chuť niečo postaviť ,ale v čase a peňazí model nedokončíš...
Zvlášť Tiger je problémový .
solo
To znamená,že máš chuť niečo postaviť ,ale v čase a peňazí model nedokončíš...
Zvlášť Tiger je problémový .
solo
Naposledy upravil(a) solo dne 06 led 2019, 00:05, celkem upraveno 1 x.
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Re: Standardní převodovka tanků Heng Long
Ahoj
Teoretické znalosti jsou dobré. Já možná bohužel při stavbě používám někdy metodu pokus, omyl. Několik staveb tanků a náklaďáků od začátku návrhu už mám za sebou. První byla IS3. Teď už máme některé postupy ověřené.
Hlavně musí mít člověk chuť a radost z vykonané práce.
Pepa
Teoretické znalosti jsou dobré. Já možná bohužel při stavbě používám někdy metodu pokus, omyl. Několik staveb tanků a náklaďáků od začátku návrhu už mám za sebou. První byla IS3. Teď už máme některé postupy ověřené.
Hlavně musí mít člověk chuť a radost z vykonané práce.
Pepa
Naposledy upravil(a) drozd60 dne 06 led 2019, 10:41, celkem upraveno 1 x.
- Max
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 605
- Registrován: 02 zář 2017, 14:16
- 7
- Lokalita: Dobruška a okolí...
Re: Standardní převodovka tanků Heng Long
Já mám zkušenosti pouze z modelu letadel - hazedla a na gumový pohon,lodí,buggy a expedice.