Torro Panther Ausf.G
Re: Torro Panther Ausf.G
Peťo mám už vymyšleno, základ je trubička s vnitřním průměrem malinko větším než pastorek zespodu odlehčená na délku pastorku a dole je navařená podložka s výřezem (taková podkůvka aby šla navléct pod pastorek) nahoře je navařená matička M3 a v ní imbusáček osazený na průměr dva milimetry na délku pastorku plus nějaký milimetřík. Funguje to jako klasický stahovák, nasadí se to pod pastorek a vytlačí se to tlakem na hřídelku přes imbusáček. Trubičku mám sehnanou a v pátek jak bude přes oběd čas tak upravím podložku a chlapi mi to k sobě bodnou. Jak to bude hotové tak nafotím.
Re: Torro Panther Ausf.G
Nevim No,moc složité a pracné. A jak vytáhneš zbytek hřídelky až dojedeš na okraj pastorku ? Já vyřízl do 4 mm plechu drážku a to bylo vše jednoduché a rychlé. Pastorek jsem měl vyměněný cca za 5 min.Na natloukání doporučuji buď mosaz nebo bronz trubičku ať neporušíš okraj zubů pastorků.
Jagdtiger , Tiger I DAK, T34/85, Jagdpanzer E100 Krokodil (ve výstavbě)
Člen Ústecké jednotky
Člen Ústecké jednotky
Re: Torro Panther Ausf.G
Ještě jsem prolezl kluby a Paják tam má šikovný stahováček z matičky.
Re: Torro Panther Ausf.G
Tak jsem po Lešanech rozebral konečně Panther abych přehodil motory, mno nestačil jsem se divit, měl jsem to rozebraný před pár měsíci kdy jsem předělával odpružení, (pravda neměl jsem rozebraný převodovky atd), najezdil jsem při testech odpružení docela hodně a pojezd je fakt v dezolátním stavu, hlavně napínací kolo které má ohnutou hřídel a šmatle. Převodovky jsou relativně v pohodě až na hnací hřídel kde jsou vychozené mosazné ložiska a co jsem se nestačil divit tak plastové pojezdové kola jsou zcela v pořádku a u těch jsem myslel že odejdou první, nicméně hnací hřídele to bude chtít minimálně podepřít a s ohnutými napínacími koly fakt netuším co budu dělat. Je to původní plastová vana, prakticky bez úprav kromě zmíněného odpružení a výměny plastových převodovek za ocelové. Jak jste chlapi řešili na plastových vanách napínací kola? Pomalu sice dělám na druhém Pantheru, ale tenhle starej jsem zatím chtěl na ježdění.
Zejtra dodělám v práci stahováček a možná se mi to podaří celkově přepájet a smontovat.......o víkendu bych chtěl zkoušet a testovat. Ty Kricky mají totiž jen poloviční otáčky (cca. 7500 proti 13500 původních motorů) tak se těším jak to bude pěkně pomalu a plynule jezdit.
Zejtra dodělám v práci stahováček a možná se mi to podaří celkově přepájet a smontovat.......o víkendu bych chtěl zkoušet a testovat. Ty Kricky mají totiž jen poloviční otáčky (cca. 7500 proti 13500 původních motorů) tak se těším jak to bude pěkně pomalu a plynule jezdit.
Re: Torro Panther Ausf.G
ja mam na JP napinaci kola normalne napevno -upraveny sroub,podlozka a samosjisti maticka , v kluznem lizisku z mosaz.trubicky, zadny napinak a podobne, nemam s tim problemy ani pri jizdach v lese a jinem terenu
Re: Torro Panther Ausf.G
Láďo, budu to též muset podobně vyřešit Přemýšlím i nad prodloužením pásu o jeden článek.
Tak dneska jsem si krapet mákl a montuju převodovky, motory mám hotové díky stahováčku a lisu na pastorky co jsem si zbastlil s pomocí chlapů v práci, hodím pár foteček. Lis na pastorky chce zatím ještě trošku vylepšit, minimálně udělat pořádný důlčik pro fixaci hřídelky vycházející ze dna motorku, páč jsem důlčik udělal malej a hřídelka mi z něj vyskakovala. Též matička spojující závitovou tyč s imbusáčkem (lisoval jsem dál než konec hřídelky tak se mi imbus v hlavě šroubku hodil, tlačil jsem na pastorek a hřídelka mohla jít dál) není dobré řešení, až bude čas tak si udělám plnohodnotnou spojku, klec by šla udělat z jeklu 30/70/3, ale bohužel jsem musel použít to co bylo ve skladě. Nicméně i přes jisté provizorium to funguje dobře.
Tak dneska jsem si krapet mákl a montuju převodovky, motory mám hotové díky stahováčku a lisu na pastorky co jsem si zbastlil s pomocí chlapů v práci, hodím pár foteček. Lis na pastorky chce zatím ještě trošku vylepšit, minimálně udělat pořádný důlčik pro fixaci hřídelky vycházející ze dna motorku, páč jsem důlčik udělal malej a hřídelka mi z něj vyskakovala. Též matička spojující závitovou tyč s imbusáčkem (lisoval jsem dál než konec hřídelky tak se mi imbus v hlavě šroubku hodil, tlačil jsem na pastorek a hřídelka mohla jít dál) není dobré řešení, až bude čas tak si udělám plnohodnotnou spojku, klec by šla udělat z jeklu 30/70/3, ale bohužel jsem musel použít to co bylo ve skladě. Nicméně i přes jisté provizorium to funguje dobře.
Re: Torro Panther Ausf.G
Ještě prosím Vás jeden dotaz, pravděpodobně ze sebe udělám blbce, ale raději to než něco podělat a odpálit motory. Jsem nějak elektronikou zcela nepolíbený, ale všiml jsem si že původní motor má mezi kontakty směrem na kostru(?) dvě součástky (kondenzátory? ). K čemu slouží? Nové motory je nemají.......nemají ani kontakt na tělese motoru kam bych je připájel.
- Milan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 2784
- Registrován: 28 led 2009, 23:54
- 15
- Lokalita: Cvrčovice,Brno-venkov
Re: Torro Panther Ausf.G
Neřeš.Je to na odrušení - aspoň si to myslím.
Re: Torro Panther Ausf.G
Díky Milane, to rád slyším