tak...už mám tiež waltersons.
kedže neviem aký prevodový pomer potrebujem tak mi srdce zaplesalo keď som našiel tieto fešné prevodovky 3 v 1 (3:1, 4:1, 5:1)
http://htmodel.sk/produkty/funkcne-mode ... 23150.html
konštrukcia sa mi velmi páči.je to dobre vymyslené.akurát to degradujú tie nešťastné čínske práškové kolesá.vždy je škoda keď dobrý nápad zhatí prevedenie.
ako asi tušíte - dlho som sa z nich neradoval
objavil sa skrytý problém na Armate (medzičasom konštrukčne vyriešený.prijal som viacero opatrení) - na bočnom predstavenom pancieri pásov bolo nenápadné miesto kde sa pri otáčaní mohol zaseknúť pás a to tak že definitívne a velmi silno.
trvalo tak 5 minút kým som očesal zuby.keby nebolo tohto problému so zasekávaním tak by mohli vyrdžať o pár hodín dlhšie ale aj tak...
takže...dnes večer idem rezať kolesá.sú to tie čo sa montujú priamo na hriadel motora, takže nič netreba rozoberať (skoro).spravím si radšej mosadzné aby si to nabudúce neodskákali dalšie kolesá, ktoré sa už ale montujú tažšie.radšej budem meniť tieto kolesá na hriadeli ako vnútri prevodovky.spravím si všetkých 6 kusov kolies čo sa menia a bude pokoj.
pár postrehov ohľadne kolies.akože...čakal som že to nebude nič moc ale tieto kolieska sú suterén práškovej metalurgie.my vyrábame z prášku napríklad komplet planétové prevodoky do veľkých príklepových vŕtačiek (drahých, značkových).keby sme to robili takto tak už nerobíme
takže
- pri pätovej kružnici na nástroji ktorým ich lisujú majú velmi nepekné zárezy.na pár milisekúnd tam pri rezaní zastal drôt kôli korekcii vnútoného rádiusu a vypálil tam rýhy.najväčší a najbežnejší problém pri rezaní by som povedal.treba modernú rezačku a vyslovene na to dbať aby sa to eliminovalo.drôt má určitý priemer, väčšinou 0,25mm a tak sa musí pri vnútornom zaoblení trochu čarovať aby mal spávny polomer a pri tom nevypaloval rýhy.
v tých zárezoch to má samozrejme tendenciu praskať.je to na reklamáciu nástroja.sada stála isto minimálne 10 tisíc (aj to len v Číne).
- hustota materiálu na zuboch je nízka.evidentne pán výrobca také veci veľmi nerieši.u nás sa súčiastka rozreže a hustota sa skúma v labáku.neni sranda dodržať hustotu na zuboch.
- spečené to tiež nebude úplne dobre.vnútri je to zrnité ako sa na čínsku práškovú metalurgiu patrí.
ALE situácia je taká, že pokiaľ oni potrebujú dajme tomu 6-7 druhov kolies a z každého určite menej ako 10 tisíc kusov tak sa im na to každá seriózna firma z vysoka... (velmi velmi malá séria)
len nástroje na každé koleso budú stáť cca 10-20 tisíc ako som spomínal.cena nástroja sa rozpočíta v súčiastkách.koľko bude také koliesko stáť keď chcú napríklad 2000 kusov z každého?
bohužial.
dobrá konštrukcia doplatila na vyhotovenie.
každopádne - ako sa tu už spomínalo - dajú sa kúpiť polotovary s modulom 0,7 - pasujú na všetky kolesá okrem tých na hriadeli motora- tie majú velmi malý priemer otvoru na hriadel a taký som nikde nenašiel.ak by mi ale očesalo aj kolesá vnútri v prevodovke, tak nakúpim polotovary a vymením úplne všetky kolesá a bude pokoj.
ps: aj tak sa mi tie prevodovky páčia