Ivanův podvalník S7H-OYS5 pro tahač MB AHSVS, 1:16
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16
Pokud nemohu pracovat s nářadím, tam vymýšlím na PC tahač a v poslední době zejména návěs.
Takto to asi bude vypadat.
Ať žije Thaletova věta.
Kromě prvního páru budou všechna kola zatáčecí a všechna budou individuálně odpružená.
Kola návěsu -12 ks, pouzdra uložení kol + 24 ložisek mám již hotové. Teleskopické pružící jednotky také. Některé dílenské výkresy už čekají.
jo, a zde jsou pouzdra:
Čekám na točnu ...
Ahoj Ivan
Takto to asi bude vypadat.
Ať žije Thaletova věta.
Kromě prvního páru budou všechna kola zatáčecí a všechna budou individuálně odpružená.
Kola návěsu -12 ks, pouzdra uložení kol + 24 ložisek mám již hotové. Teleskopické pružící jednotky také. Některé dílenské výkresy už čekají.
jo, a zde jsou pouzdra:
Čekám na točnu ...
Ahoj Ivan
Naposledy upravil(a) Ivan dne 12 kvě 2016, 08:35, celkem upraveno 4 x.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16
Tahač je hotový, začal jsem pracovat na podvalníku.
Ukončil jsem rozměrové a kinematické analýzy a mám jasné "obrysy".
Začínám detaily.
Idea závěsu kola:
Vzhledem k tomu, že se bude jednat o minisériovou výrobu (vše minimálně 14x) rozhodl jsem se k automatizaci výroby a proto jsem začal s 3D kreslením.
Buď pro CNC (zde mi naznačil pomoc PetrNC ), nebo 3D tisk (kamarád Petr v Brně, nebo Jenda23??).
Uvidíme co bude možné a nejvhodnější.
Zde již ložiskové skříně náprav
a pro představu je zde porovnání s podvalníkem Bruder.
Ten po Strážnickém poježdění padne za vlast ...
Samozřejmě mám snahu se maximálně přiblížit ke skutečnosti...
Ukončil jsem rozměrové a kinematické analýzy a mám jasné "obrysy".
Začínám detaily.
Idea závěsu kola:
Vzhledem k tomu, že se bude jednat o minisériovou výrobu (vše minimálně 14x) rozhodl jsem se k automatizaci výroby a proto jsem začal s 3D kreslením.
Buď pro CNC (zde mi naznačil pomoc PetrNC ), nebo 3D tisk (kamarád Petr v Brně, nebo Jenda23??).
Uvidíme co bude možné a nejvhodnější.
Zde již ložiskové skříně náprav
a pro představu je zde porovnání s podvalníkem Bruder.
Ten po Strážnickém poježdění padne za vlast ...
Samozřejmě mám snahu se maximálně přiblížit ke skutečnosti...
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
- rmichalbarna
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 09 říj 2016, 07:34
- 8
- Lokalita: Most
Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16
Ivane držím palce a tesim se na výsledek!
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16
...
Naposledy upravil(a) Ivan dne 08 led 2017, 16:58, celkem upraveno 3 x.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16
Ahoj.
Tak jsem s podvalníkem trochu pokročil.
Poslední verze
Hodně jsem se věnoval 3D modelování.
Pneumatický válec jednočinný.
Závěs kol jsem vymýšlel i s ohledem na výrobu.
A tady už je prototyp Pneumatického válce
Zdá se, že by to mohlo fungovat.
Krásně se vysune, když do něj fouknu pusou a zároveň neuniká vzduch (.....0,02mm).
Po hrubém připojení na airbrush kompresor - PARÁDA.
Je počítaný na tlak ASI 1,2 baru.
Kompresor je ve vývoji.
Je to náročné ...
Tak jsem s podvalníkem trochu pokročil.
Poslední verze
Hodně jsem se věnoval 3D modelování.
Pneumatický válec jednočinný.
Závěs kol jsem vymýšlel i s ohledem na výrobu.
A tady už je prototyp Pneumatického válce
Zdá se, že by to mohlo fungovat.
Krásně se vysune, když do něj fouknu pusou a zároveň neuniká vzduch (.....0,02mm).
Po hrubém připojení na airbrush kompresor - PARÁDA.
Je počítaný na tlak ASI 1,2 baru.
Kompresor je ve vývoji.
Je to náročné ...
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16
ty si
to bude naozaj paráda
to bude naozaj paráda
Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16
Krásná práce .....
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16
Ahoj.
Zkoušky prototypu kompresoru dopadly dobře.
KOMPRESOR
Nejprve proběhla výroba a testování dvou různých typů kompresoru. Neúspěšně.
" I neúspěch je cesta vpřed ... "
Třetí varianta se povedla.
Přečetl jsem si trochu teorie o kompresorech...
Princip, který jsem vymyslel, spočívá ve využití dvoutaktního modelářského spalovacího motoru se žhavením.
Při pohybu pístu do horní úvratě dochází místo komprese k vyfukování stlačeného vzduch přes zpětný ventil do vzduchové soustavy.
Při pohybu pístu do dolní úvratě vzniká ve válci podtlak a před dosažením spodní úvratě se otevře kompresní prostor otvorem výfuku a kanálem přepouštěním vzduchu z klikové skříně.
Jak se později ukázalo, tento pohyb a nasávání vzduchu do kompresního prostoru způsobuje charakteristický zvuk.
Při tomto pohybu (dolu) je naměřená spotřeba energie větší něž při stlačování. Výroba a umístění (dalšího) sacího ventilu je však při použitých rozměrech nereálná.
Došlo by také k velkému snížení objemové účinnosti kompresoru.
Pro POHON kompresoru jsem použil SS motor s max příkonem 24W.
Výpočet potřebného výkonu a jeho odzkoušení, to je kapitola sama pro sebe...
Pro redukování otáček je použita platetová převodovka 1:6 (vybraná ze sady planetových řad)
Spalovací motor jsem rozebral a žhavící svíčku nahradil zpětným ventilem.
Výpočet zpětného ventilu ( chytrá excelovská tabulka) jeho výroba a ladění mi zabralo celé dva dny !!!
Spojení pohonu s kompresorem jsem, po několika pokusech, řešil upravenými klouby Tamiya.
Zkoušky prototypu kompresoru dopadly dobře.
KOMPRESOR
Nejprve proběhla výroba a testování dvou různých typů kompresoru. Neúspěšně.
" I neúspěch je cesta vpřed ... "
Třetí varianta se povedla.
Přečetl jsem si trochu teorie o kompresorech...
Princip, který jsem vymyslel, spočívá ve využití dvoutaktního modelářského spalovacího motoru se žhavením.
Při pohybu pístu do horní úvratě dochází místo komprese k vyfukování stlačeného vzduch přes zpětný ventil do vzduchové soustavy.
Při pohybu pístu do dolní úvratě vzniká ve válci podtlak a před dosažením spodní úvratě se otevře kompresní prostor otvorem výfuku a kanálem přepouštěním vzduchu z klikové skříně.
Jak se později ukázalo, tento pohyb a nasávání vzduchu do kompresního prostoru způsobuje charakteristický zvuk.
Při tomto pohybu (dolu) je naměřená spotřeba energie větší něž při stlačování. Výroba a umístění (dalšího) sacího ventilu je však při použitých rozměrech nereálná.
Došlo by také k velkému snížení objemové účinnosti kompresoru.
Pro POHON kompresoru jsem použil SS motor s max příkonem 24W.
Výpočet potřebného výkonu a jeho odzkoušení, to je kapitola sama pro sebe...
Pro redukování otáček je použita platetová převodovka 1:6 (vybraná ze sady planetových řad)
Spalovací motor jsem rozebral a žhavící svíčku nahradil zpětným ventilem.
Výpočet zpětného ventilu ( chytrá excelovská tabulka) jeho výroba a ladění mi zabralo celé dva dny !!!
Spojení pohonu s kompresorem jsem, po několika pokusech, řešil upravenými klouby Tamiya.
Naposledy upravil(a) Ivan dne 28 úno 2017, 20:25, celkem upraveno 1 x.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
- Milan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 2784
- Registrován: 28 led 2009, 23:54
- 15
- Lokalita: Cvrčovice,Brno-venkov
Re: Ivanův Mercedes Benz AHSVS, 8x8, 1:16
A bude se dělat konkurz na ovládání soupravy.Celkem šest lidí.Čtyři u vysílaček a dva pomocníci s navigací