solo Tiger
Re: solo Tiger
Pokračovanie na napínakoch.
Na zhotovenie osičiek som použil vratové skrutky. Zdalo sa mi to ako najvhodnešie riešenie. Bolo potrebné ,,stiahnuť,, z 5,2mm na 5,0mm.Spravil som to vo vŕtačke a brúsnym papierom.Premeriavané digitálnym posuv. pravítkom /meradlom/.Bolo potrebné ešte jeme dobrúsiť na 4,95mm. Tesnosť voči ložisku pri skladaní a rozoberaní.
Je samozrejmosťou ,že pojazdové kolesá musia byť v jednej línii a nesmú mať bočnú vôľu na ramene.Vzdialenosť vnútorného okraja pojazdových kolies ku okraji vane u mňa to bolo 18mm,určuje šírku napínacieho ramena. Treba ešte odrátať všetky výstupky z vane/spevnenie z vonku vane/ a z napínacieho kolesa.Tak ostane čisté rameno. Bude to rôzne v šírke.
Prečo som robil rameno s vŕtaním 13mm? Je to o páke.Rameno o dlhšej dráhe môže viac napínať.Vnútorný obvod pásov je daný počtom článkov.
Na napínanie pružiny som si dal vyrobiť napínaciu kladku. Pružina má fí 4mm a je ťažná a pomerne dosť tvrdá. Do ťahu.Preto sa dá dobre napínať na tej kladke.Zaistená 2x červíkom 3mm.
Aby nedochádzalo k torzným silám sú obe napínaky spojené trubičkou o fí 5,2mm. Trubička musí byť vložená pri skladaní. oboch napínakoch.
Obvod kladky dovoľuje nastavenie od mäkkého až po tvrdé a rýchle napínanie reťaze.Zvolil som to druhé.
Fotografie z práce na napínakoch
Vďaka patrí aj pajakovi 7 za spoluprácu .
solo
Na zhotovenie osičiek som použil vratové skrutky. Zdalo sa mi to ako najvhodnešie riešenie. Bolo potrebné ,,stiahnuť,, z 5,2mm na 5,0mm.Spravil som to vo vŕtačke a brúsnym papierom.Premeriavané digitálnym posuv. pravítkom /meradlom/.Bolo potrebné ešte jeme dobrúsiť na 4,95mm. Tesnosť voči ložisku pri skladaní a rozoberaní.
Je samozrejmosťou ,že pojazdové kolesá musia byť v jednej línii a nesmú mať bočnú vôľu na ramene.Vzdialenosť vnútorného okraja pojazdových kolies ku okraji vane u mňa to bolo 18mm,určuje šírku napínacieho ramena. Treba ešte odrátať všetky výstupky z vane/spevnenie z vonku vane/ a z napínacieho kolesa.Tak ostane čisté rameno. Bude to rôzne v šírke.
Prečo som robil rameno s vŕtaním 13mm? Je to o páke.Rameno o dlhšej dráhe môže viac napínať.Vnútorný obvod pásov je daný počtom článkov.
Na napínanie pružiny som si dal vyrobiť napínaciu kladku. Pružina má fí 4mm a je ťažná a pomerne dosť tvrdá. Do ťahu.Preto sa dá dobre napínať na tej kladke.Zaistená 2x červíkom 3mm.
Aby nedochádzalo k torzným silám sú obe napínaky spojené trubičkou o fí 5,2mm. Trubička musí byť vložená pri skladaní. oboch napínakoch.
Obvod kladky dovoľuje nastavenie od mäkkého až po tvrdé a rýchle napínanie reťaze.Zvolil som to druhé.
Fotografie z práce na napínakoch
Vďaka patrí aj pajakovi 7 za spoluprácu .
solo
Re: solo Tiger
Velice pěkně technicky zpracované. Nechceš to vyrábět i pro ostatní?
Re: solo Tiger
no, krásná práce , paráda
Re: solo Tiger
Dobrej nápad pokračuješ dobře ACE
Re: solo Tiger
Ahoj
je aj nejake video ?
sem s ním
je aj nejake video ?
sem s ním
Re: solo Tiger
Video je na svete cca hodinu.Ešte som nestihol poriadne prísť domov.Je to uložené na googli cca 2min.záznamu.Dal by som do pozornosti ako pracujú napínaky.Do pružín zo zadu sú zasunuté žlté fólie a pri záťaži vidno pohyb napínakov.solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Re: solo Tiger
Naposledy upravil(a) sourekv dne 23 kvě 2018, 21:37, celkem upraveno 10 x.
- Milan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 2784
- Registrován: 28 led 2009, 23:54
- 15
- Lokalita: Cvrčovice,Brno-venkov
Re: solo Tiger
Jano,chce to ty napínáky trochu přitvrdit,aby to nedělalo při záběru vpředu takový kapse a taky mi přijde,že na tom videu je to vzadu širší než vpředu.Nebo se mi to zdá ? Měl jsi dobře nasazeny vzadu pásy ???
Re: solo Tiger
Nap. kolesá som natrel po obvode tekutým grafitom aby som znížil trenie.Je to tmavé a môže to vyzerať na vyskočené.Neviem.Budem to sledovať.A z tej vlny pod hnacím kolom musím vyvodiť záver čo to vytvára,vyskúšam rôzne povrchy. solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,