T-34/85 Rudý
Re: T-34/85 Rudý
Opravdu hooodně super. Prostě těm co vyrůstali na tomto seriálu a knize...nelze se nelíbit !!!
Re: T-34/85 Rudý
No opravdu pěkná práce.Prosím můžeš trochu víc popsat tu brzdu na to ozubené kolo.Např. i foto.
Diferenciál jsi použil z čeho?Jaký typ onroad podvozku to je?
Díky Stan
Diferenciál jsi použil z čeho?Jaký typ onroad podvozku to je?
Díky Stan
Re: T-34/85 Rudý
Možná tě trochu zklamu:
Diferenciál jsem koupil kdysi na aukru i s motorem. Oboje jsem používal na jednoduchém terénním podvozku do doby než se ulomil jeden z držáků(sloupků) na diferenciálu a k opravě jsem se nedostal. K upevnění na tank to nevadí - diferenciál je uchycen obráceně. Jako brzda měly sloužit dvě kulatiny otočně uchycené z obou stran volného ozubeného kola. Jejich otočením pomocí serva dojde j sevření kola a k brzdnému efektu.
Bohužel zatím k této konstrukci nedošlo. Při zkoušce pohonu celou sestavou - motor, pomocná převodovka, diferenciál a převody tanku, vše chodilo dobře. Při přibrzdění na jedné nebo druhé straně na ose diferenciálu se potvrdily předpokládané funkce.
Potom mě napadlo, že si změřím odběr proudu motoru při zabrzdění obou os při závadě - ucpání na pásech. Po provedeném měření jsem zjistil. že se otáčí jen jedna převodovka a to dost špatně. Druhá původní převodovka se neotáčela vůbec a navíc nešla rozhýbat. Po rozebrání jsem zjistil, že došlo k deformaci zubů na kolech obou původních převodovek tanku. U jedné tak, že se odmítala přes zakousnuté zuby otáčet. Kov původních převodovek je velmi měkký a a nesnesl zvýšenou sílu motoru.
Koupil jsem novou, doufám i pevnější, převodovku s poměrem 5:1, jak píši zde - http://www.mujtank.tym.cz/viewtopic.php ... =20#p29971
Tank jezdí super.
Myšlenku diferenciálu jsem neopustil. Koupím další převodovku, odeberu dvě ozubená kola, a brzdu přepracuji přímo na osy diferenciálu.
Diferenciál jsem koupil kdysi na aukru i s motorem. Oboje jsem používal na jednoduchém terénním podvozku do doby než se ulomil jeden z držáků(sloupků) na diferenciálu a k opravě jsem se nedostal. K upevnění na tank to nevadí - diferenciál je uchycen obráceně. Jako brzda měly sloužit dvě kulatiny otočně uchycené z obou stran volného ozubeného kola. Jejich otočením pomocí serva dojde j sevření kola a k brzdnému efektu.
Bohužel zatím k této konstrukci nedošlo. Při zkoušce pohonu celou sestavou - motor, pomocná převodovka, diferenciál a převody tanku, vše chodilo dobře. Při přibrzdění na jedné nebo druhé straně na ose diferenciálu se potvrdily předpokládané funkce.
Potom mě napadlo, že si změřím odběr proudu motoru při zabrzdění obou os při závadě - ucpání na pásech. Po provedeném měření jsem zjistil. že se otáčí jen jedna převodovka a to dost špatně. Druhá původní převodovka se neotáčela vůbec a navíc nešla rozhýbat. Po rozebrání jsem zjistil, že došlo k deformaci zubů na kolech obou původních převodovek tanku. U jedné tak, že se odmítala přes zakousnuté zuby otáčet. Kov původních převodovek je velmi měkký a a nesnesl zvýšenou sílu motoru.
Koupil jsem novou, doufám i pevnější, převodovku s poměrem 5:1, jak píši zde - http://www.mujtank.tym.cz/viewtopic.php ... =20#p29971
Tank jezdí super.
Myšlenku diferenciálu jsem neopustil. Koupím další převodovku, odeberu dvě ozubená kola, a brzdu přepracuji přímo na osy diferenciálu.
Re: T-34/85 Rudý
Tak do toho nedoroste nikdo, Pavlík je totiž mimozemšťan.rasil píše:všem moc děkuji, ale myslím si, že jsem na začátku a hlavně k obdivování jsou zde jiní jako http://www.mujtank.tym.cz/viewtopic.php?f=71&t=2757 . Snad jednou dorostu i na takovou šikovnost.
On když si myslí že ho nikdo nevidí tak vytáhne tři další sady ručiček a ty pak používá.
Ty co jsou normálně vidět tak ty jsou levý.