T-34/85 Rudý
Re: T-34/85 Rudý
No pane máš to moc pěkné
Čus Ivo
Čus Ivo
Re: T-34/85 Rudý
Zesílení vany T-34/85 a její částečné utěsnění proti prachu a cákající vodě vedlo k následujícímu řešení.
Vše co přesahovalo 5 mm ode dna vany, z vnitřní strany, směrem nahoru bylo odstraněno.
Na dno byly nalepeny 5 mm vysoké umělohmotné proužky.
Na boky byly nalepeny ze stejného materiálu, proužky 2 mm silné. Tyto pruhy spolu ze zesílením budou tvořit zábranu proti vodě a prachu.
V místech vodících drážek na bocích hrany byly podložky zvýšeny o 2 mm (celkem 7 mm). Tak se pojezdová kola dostala do správné pozice a dno vany na správnou výšku nad terénem.
Převodovky se do trupu v původní podobě již nevrátí. Budou doplněny o diferenciál, mezi převodovku a jeden silnější motor.
Hliníkový profil "L" 40×40 mm tvoří základ zesílení a je součástí nového uspořádání převodovek.
V místech převodovky je další hliníkový "L" profil 45×24. V profilech jsou osazena původní ložiska z převodovek.
Prostřední kolo převodovky bylo lehce upraveno. Jeho osa byla o 10 mm prodloužená. Nesehnal jsem osu o průměru 3,4 mm. Proto jsem původní osu vyklepl. Otvor pro osu převrtal na 4 mm a novou osu o průměru 4 mm naklepl do ozubeného kola. Otvory v mosazných ložiskách byly také zvětšeny.
Na prodlouženou osu přijde narazit umělohmotný korálek o průměru 5 mm s příčnou osou 1 mm silnou. Vše přijde zastrčit na vývody diferenciálu. Zdánlivě nefunkční první ozubené kolo převodovek bude mít spolu se servi funkci brzdy. Budou zastavovat pás pro zatáčení tanku.
Vše co přesahovalo 5 mm ode dna vany, z vnitřní strany, směrem nahoru bylo odstraněno.
Na dno byly nalepeny 5 mm vysoké umělohmotné proužky.
Na boky byly nalepeny ze stejného materiálu, proužky 2 mm silné. Tyto pruhy spolu ze zesílením budou tvořit zábranu proti vodě a prachu.
V místech vodících drážek na bocích hrany byly podložky zvýšeny o 2 mm (celkem 7 mm). Tak se pojezdová kola dostala do správné pozice a dno vany na správnou výšku nad terénem.
Převodovky se do trupu v původní podobě již nevrátí. Budou doplněny o diferenciál, mezi převodovku a jeden silnější motor.
Hliníkový profil "L" 40×40 mm tvoří základ zesílení a je součástí nového uspořádání převodovek.
V místech převodovky je další hliníkový "L" profil 45×24. V profilech jsou osazena původní ložiska z převodovek.
Prostřední kolo převodovky bylo lehce upraveno. Jeho osa byla o 10 mm prodloužená. Nesehnal jsem osu o průměru 3,4 mm. Proto jsem původní osu vyklepl. Otvor pro osu převrtal na 4 mm a novou osu o průměru 4 mm naklepl do ozubeného kola. Otvory v mosazných ložiskách byly také zvětšeny.
Na prodlouženou osu přijde narazit umělohmotný korálek o průměru 5 mm s příčnou osou 1 mm silnou. Vše přijde zastrčit na vývody diferenciálu. Zdánlivě nefunkční první ozubené kolo převodovek bude mít spolu se servi funkci brzdy. Budou zastavovat pás pro zatáčení tanku.
Re: T-34/85 Rudý
Ozubená kola s novou osou jsou poháněna jedním elektromotorem s převodovkou přes diferenciál. Do diferenciálu zapadnou vytvořené příčné čepy. Ty jsou vytvořeny ze šroubů M2.
Protože mezi osou diferenciálu a stěnou převodovky je jen pár milimetru, je jedna osa s čepem nasouvací. Čep ze šroubu M2 a další šroub M2, zajišťující pevné uchycení ozubeného kola k ose, jsou osazeny až po nasunutí osy na místo.
Osa ozubeného kola se na místo zasouvá zkrze vnější stěnu vany tanku. Otvor bude zaslepen vyjímatelnou zátkou - víčkem.
Při ověřování funkce diferenciálu nevydržely zuby původní převodovky. Objednal jsem a namontoval do vany tanku nové a kvalitnější převodovky. Zatím zůstanou bez úprav.
Také jsem si pohrál s polní lopatou. Kovové části jsou z plechovky od nápojů. Násada z bambusového párátka.
Polní lopata na svém budoucím místě.
Pila je opět z plechovky od nápojů.
Trochu jsem si pohrál z vybarvením, jak by asi mohlo vypadat. Maskovací plachta z kousku hedvábí, zatím nemá požadovanou barvu, proto není upevněna na zadní část věže tanku.
Naposledy upravil(a) rasil dne 13 zář 2015, 19:05, celkem upraveno 1 x.
Re: T-34/85 Rudý
Paráda, na ten pohon jsem moc zvědavej, zní to moc zajímavě. Těším se na pokračování!
Re: T-34/85 Rudý
Při ověřování funkce diferenciálu nevydržely zuby původní převodovky. Objednal jsem a namontoval do vany tanku nové a kvalitnější převodovky. Zatím zůstanou bez úprav. Na měkký kov zubů silnější motor s převodovkou byl moc.
Mezi tím jsem pomocí dentacrylu v lukoprénových formách doplnil celou posádku.
Velitel tanku s Jankem jsou ve věži, Gustík lelkuje u tanku, řidič je za pákami řízení a Šarik zatím tank obíhá.
Na figurkách je ještě co dodělávat a opravovat. Přibylo pár drobných doplňků. Například maskovací plachta na zadní straně věže, prkno proti stříkání vody
a bláta před řidičem, uchycení lopaty a další drobnosti.
Mezi tím jsem pomocí dentacrylu v lukoprénových formách doplnil celou posádku.
Velitel tanku s Jankem jsou ve věži, Gustík lelkuje u tanku, řidič je za pákami řízení a Šarik zatím tank obíhá.
Na figurkách je ještě co dodělávat a opravovat. Přibylo pár drobných doplňků. Například maskovací plachta na zadní straně věže, prkno proti stříkání vody
a bláta před řidičem, uchycení lopaty a další drobnosti.
Naposledy upravil(a) rasil dne 13 zář 2015, 19:40, celkem upraveno 2 x.
Re: T-34/85 Rudý
Vypadá to super, jako v seriálu .
Čus Ivo
Čus Ivo
- honza kadrmas
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 942
- Registrován: 03 led 2010, 11:59
- 14
- Lokalita: Borohrádek Královehradecký Kraj
Re: T-34/85 Rudý
Ahoj parádní téčko a koukám i s řízením podobné originálu
Naposledy upravil(a) honza kadrmas dne 13 zář 2015, 22:18, celkem upraveno 1 x.
Váš Šaryk
Re: T-34/85 Rudý
Pěkné Té
Re: T-34/85 Rudý
všem moc děkuji, ale myslím si, že jsem na začátku a hlavně k obdivování jsou zde jiní jako http://www.mujtank.tym.cz/viewtopic.php?f=71&t=2757 . Snad jednou dorostu i na takovou šikovnost.
Re: T-34/85 Rudý
Pěkně zpracovaný model a origoš pohon