Tak jsem dnes konečně dotunil podvozek na Tigeru I od Heng Long
a musim říct, že vysledek předčil moje očekávání. Už od koupení byl celej tank takovej linej - kupoval jsem ho s kovovou převodovkou a kovovejma pásama. Jeho lenost jsem přičítal právě váze kovovejch dílů. Postupně jsem ho tunil, ale vysledek lepši pohyblivosti se nějak nedostavoval. Osadil jsem časem kovová torzní ramena. Bylo to ještě horší... nakonec jsem se před tejdnem na to vrhnul pořádně. Zjistil jsem, že pojezdová kola o sebe škrtají. Tedy vždy vnitřní kolo škrtá o spojovací osu toho před ním - samozřejmě při jízdě v terénu. Proti tomuto nešvaru jsem udělal opatření, že jsem všechny kola stočil na průměru o 2mm. Problém uplně vyřešen. Další problém byl v tom, že puvodní hřídelky, které byli u pojezdáků byli nějaký "jetý" takže jsem opatřil nové z již nepojízdného starého Panthera. A dnes konečně jsem si vlez v práci na soustruh. Vytočil jsem si na napínací kola hřídelky. Použil jsem původní mosazná pouzdra o vnitřním průměru 5,19 a 5,13 , ty jsem prostružil výstružníkem na 5,56 aby se srovnali, protože byli mírně do kuželu. Do toho jsem vytočil přesné čepy - 5,56 (-0,01). Za tímto přesným rozměrem jsem vytočil závit M4. Na hřídelku byla použita kulatina průměru 9mm třída ocely 19 600. Do pásů jsem vrátil 1 článek, který jsem předtím ubral kuli tomu, aby pasy nepadaly, ten jsem zase vrátil a pásy na vrchu kol krásně sedí jako u originálu, vůbec nepadají
Před chvilkou jsem to pak všechno namontoval do stroje... Projel jsem to a spadla mi čelist. Tank je najednou živej až moc, ovladání hezky citlivé
lita uplně neskutečně
Hned zítra ráno ho pujdu vyzkoušet ven za barák