PODVOZEK

Zeptejte se ostatních uživatelů nato, co Vás zajímá, nebo s čím potřebujete pomoct.
Uživatelský avatar
Vojtiš
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 699
Registrován: 17 led 2011, 20:44
13
Lokalita: Přerov

PODVOZEK

Příspěvek od Vojtiš »

Ahoj kluci, má někdo zkušenost s tímto? http://www.rctank.de/Corleis-adjustable ... ll-Tiger-I
KDO NEZAŽIL NEPOCHOPÍ !!!
Uživatelský avatar
Jarin
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1122
Registrován: 21 srp 2010, 21:58
14
Lokalita: Kobylisy Prag 8

Re: PODVOZEK

Příspěvek od Jarin »

No já o nikom nevím ale slyšel jsem že když si s tím nastavením tuhosti pohraješ Tigřík bude jezdit jako skutečnej. Myslím že podobný tenkrát prodával Milan ale ten měl od Wecohe... zkus se ho zeptat
Kingtiger Sd.kfz. 182
Uživatelský avatar
Ivan
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1340
Registrován: 03 dub 2013, 12:08
11
Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno

Re: PODVOZEK

Příspěvek od Ivan »

Tamiya si stále drží klasické torzní tyče.
starší Leopard 1, Gepard
http://www.modellbau-seidel.de/index.ph ... st=5215001

a nenovější Leopard 2A6
http://www.modellbau-seidel.de/index.ph ... st=9400126

Mě se to moc nezdá...
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Vojtiš
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 699
Registrován: 17 led 2011, 20:44
13
Lokalita: Přerov

Re: PODVOZEK

Příspěvek od Vojtiš »

Díky za rady, ale jde o to že u mého KV při nějaké váze 6 kg už třikrát praskla torzní tyč v místě uchycení v kovové vaně tam jak jsou ty zoubky přišroubované k vaně, tak proto se ptám zda to kupovat nebo to stojí za prd.
KDO NEZAŽIL NEPOCHOPÍ !!!
Uživatelský avatar
zander
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1448
Registrován: 25 čer 2010, 18:47
14
Lokalita: Praha 5 Radotín

Re: PODVOZEK

Příspěvek od zander »

Rozhodně to je mnohem lepší, než co je v tancích normálně, a je to lepší i než to co je v Tamce,teda pokud jí budeš tunit /ta je dělaná na menší zátěž, pokud to budeš přetěžovat a neuděláš si tam vymakané převodovky, třeba jako Ivan, začnou ti odcházet , jako např v tom KT co mám od Milana./Výhoda těchto věcí je jednak v kvalitním materiálu a zpravcování, ale i v tom, že jde nastavovat tuhost jednotlivých torzek.
Takže ty uprostřed /pásu / např uděláš tužší a na kraji méně tuhé, a tím částečně odlehčíš i převodovkám, často to takto nastavují chlapi co dělají třeba 1/6.
System je podle mého názoru super, o ceně teď nediskutuji.
Já je mám připraveny jak na dání do Tigra, tak i do toho KT/Milan je k tomu měl, ale nedal je tam, a to byla chyba, Tamku přetížil spoustou kovu, ale na podvozek zapomněl a převodovky nevydržely/.
Tak si s tím chci pohrát, ale mám toho teď hodně , tak nestíhám.
Tak asi tak a přeber si to jak chceš ;) ;)

Michal
"Rytířský v boji, bdělí v míru"
pajak7

Re: PODVOZEK

Příspěvek od pajak7 »

zander píše:Rozhodně to je mnohem lepší.....
Michal
Maj pravdu Velebnosti
zander píše: Takže ty uprostřed /pásu / např uděláš tužší a na kraji méně tuhé, a tím částečně odlehčíš i převodovkám, často to takto nastavují chlapi co dělají třeba 1/6.


Michal
Ale tomuhle nerozumím, jaký má vliv tuhost odpružení na převodovky ,prosím o vysvětlení ......
Uživatelský avatar
zander
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1448
Registrován: 25 čer 2010, 18:47
14
Lokalita: Praha 5 Radotín

Re: PODVOZEK

Příspěvek od zander »

Ahoj Pavle.
Tak jak mi to bylo vysvětleno jedním člověkem co staví tanky v 1/6 tak tím , že uděláš tvrdší torzy uprosted pásu, třeba tři tak tím , když tank zatáčí, tak veškerý tah na zatočení neodřou převodovky, protože pás "jakoby" nesedí na celé ploše stejně , ale na středu více "sedí na povrchu" a kraje odlehčuje, tím pádem kraje nejsou tak zatíženy při zátáčení, protože část toho náporu, který normálně odřou jen převodovky se přenese i na ten střed pásu a potom tank lehčeji zatáčí, a převodovky se částečně šetří.
Nevím jestli jsem to dobře "laicky " vysvětlil. Ale logiku to má, a proto se tyče i dají poštelovat.

Michal
"Rytířský v boji, bdělí v míru"
Uživatelský avatar
Jarin
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1122
Registrován: 21 srp 2010, 21:58
14
Lokalita: Kobylisy Prag 8

Re: PODVOZEK

Příspěvek od Jarin »

Ale hlavně Vojta to chce do KV a tady píšou že to je pro Tiger tak jen aby to tam vůbec šlo usadit nebo jsou vany stejné? Myslím rozměrově šířkou...
Kingtiger Sd.kfz. 182
Uživatelský avatar
zander
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1448
Registrován: 25 čer 2010, 18:47
14
Lokalita: Praha 5 Radotín

Re: PODVOZEK

Příspěvek od zander »

Tady jsou všechny typy ,co dělají.
https://ssl-id.de/www.elmod.eu/index.ph ... rmis97d4g2

Michal
Naposledy upravil(a) zander dne 08 říj 2014, 16:24, celkem upraveno 1 x.
"Rytířský v boji, bdělí v míru"
pajak7

Re: PODVOZEK

Příspěvek od pajak7 »

zander píše:Ahoj Pavle.
Tak jak mi to bylo vysvětleno jedním člověkem co staví tanky v 1/6 tak tím , že uděláš tvrdší torzy uprosted pásu, třeba tři tak tím , když tank zatáčí, tak veškerý tah na zatočení neodřou převodovky, protože pás "jakoby" nesedí na celé ploše stejně , ale na středu více "sedí na povrchu" a kraje odlehčuje, tím pádem kraje nejsou tak zatíženy při zátáčení, protože část toho náporu, který normálně odřou jen převodovky se přenese i na ten střed pásu a potom tank lehčeji zatáčí, a převodovky se částečně šetří.
Nevím jestli jsem to dobře "laicky " vysvětlil. Ale logiku to má, a proto se tyče i dají poštelovat.

Michal
Takže se vlastně jedná o první antigravitační zařízení na světě .... :lol: :lol: :lol:
Jinak jsem si myslel že když je tank 5 kg těžký tak na něj působí stále stejná gravitace i když má přední a zadní pojezdy měkčeji odpružené než kdyby měl všechny pojezdy stejně odpružené .
Jelikož pásy leží stále na zemi a váha modelu se nemění tak si myslím že převodovky budou stejně namáhané ať máš měkčí nebo tvrdší odpružení.
Nehledě na to že všude se dočteš (a to je i můj názor který mám ověřený ) že měkčí odpružení je především kvůli realističnosti jízdy terénem (Model se s tvrdšími pojezdy chová uměle a překážky jakoby přeskakuje než přeplouvá).

Hlavně na našem měřítku už bych tyhle řeči nebral vůbec vážně když vemu fakt že mám ve všech modelech stejné převodovky a zatím a to musím zaklepat žádná neodešla .
A myslím že třeba Pershing který už je tak trochu veterán váží taky 5 kg ,odpružení je origo Heng Long v zoufalém stavu a to jezdil dost dlouho i bez redukcí.
Namáhání převodovek je hlavně potřeba řešit rozumnou jízdou v terénu (nezahrabávat se do písku po horní korbu atd....)
A ty tyče se dají štelovat i kvůli va tomu aby jsi si mohl nastavit rozložení váhy modelu ,třeba když by jsi měl z nějakého důvodu většinu váhy na jedné straně ,ať už vpředu či vzadu a model aby nebyl nakloněn.
Si myslím já
Odpovědět

Zpět na „Poradna“