ochrana RX-18
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
ochrana RX-18
Zdarec chlapi.
Chci jen vědět,Zda má tato jednotka nějakou svoji proudovou ochranu proti event.přetížení. Pokud ne, jaká se dá stvořit. Pojistka ?Jaká? a kam? Tigr totiž těžkne (pásy, kov.převody, kola, ramena...přibude kovový kanon, těžší aku atd..) Bude časem vyztužení vany, nové uchycení čepů ramen...takže hmotnost naroste. Do jaké váhy mohu maximálně jít se stávající jednotkou a zřejmě s orig montovanými 3:1 ?
Chci jen vědět,Zda má tato jednotka nějakou svoji proudovou ochranu proti event.přetížení. Pokud ne, jaká se dá stvořit. Pojistka ?Jaká? a kam? Tigr totiž těžkne (pásy, kov.převody, kola, ramena...přibude kovový kanon, těžší aku atd..) Bude časem vyztužení vany, nové uchycení čepů ramen...takže hmotnost naroste. Do jaké váhy mohu maximálně jít se stávající jednotkou a zřejmě s orig montovanými 3:1 ?
nejde li o život, jde o hov .......
- Milan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 2784
- Registrován: 28 led 2009, 23:54
- 15
- Lokalita: Cvrčovice,Brno-venkov
Re: ochrana RX-18
Nevím co se zde stále řeší.Pokud mi odešla RX-18,tak buďto okamžitě,nebo mojí hloupostí a neznalostí zapojování.Jinak jich mám asi 15 a zatím mi vlivem jízdy žádná nezhořela.A tanky mám hodně těžký.
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: ochrana RX-18
..Tak se nerozčiluj Za..1 první RX mi odešla po celk.nájezdu cca hodiny za tři dny..odešly oba pojezdy, po výstřelu a cuknutí zpět. (chce to anticuk), vše ostatní funguje..Milan píše:Nevím co se zde stále řeší.Pokud mi odešla RX-18,tak buďto okamžitě,nebo mojí hloupostí a neznalostí zapojování.Jinak jich mám asi 15 a zatím mi vlivem jízdy žádná nezhořela.A tanky mám hodně těžký.
Za ..2 zkušenosti s kvalitou RX-18 z minula nemám, je to můj druhý tank s orig.vybavením, jež chci ponechat tak jak je, jen ho předělat povrchově a vylepšit po mechanické stránce. V Téčku byla nutnost vše přerobit na 40 mhz profi, i kvůli tomu, že mi po přechodu na 2,4 ghz u letadel zbylo tak osm přijimačů a vysilač, takže jdou do aut, lodí a tanků. No asi jsem trefil na aušus. Nyní mám RX 18 novou a zatím se drží i v terénu (přiměřeném).Tak jsem si jen bláhově myslel, že lze udělat nějakou prevenci v podobě třeba pojistky od baterie, nebo řešit výstupy ke každému motoru adekvátní pojistkou. No je to laické myšlení, ve snaze se ubránit věcem, které se možná ani nestanou...Na druhou stranu se nějak z časových důvodú nesnažím dlouze propírat vlákna a zdejší archiv s podobnými dotazy (moje chyba..)Každopádně se tímto chci optat kolik voltů jde z napájení ke kouřáku..Ten odpadl po jedné náplni na škvarek, takže tu nesmyslnou a nereálnou věc jsem vyndal a chci tam zapojit PC ventilátor 12 V, který dost obstojně vane i na 8 V.
nejde li o život, jde o hov .......
-
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 23 lis 2013, 13:01
- 11
- Lokalita: Krásná u Aše
Re: ochrana RX-18
Docela by mě zajímalo jak to dopadlo s tím ventilátorem? Chtěl bych udělat to samé. dík
Re: ochrana RX-18
Pokud chceš mít s RX18 jistotu tak dej mezi každý motor pojistku 6-7,5A na přívod do jednotky 10A.
Tiger I verze HL
-
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 23 lis 2013, 13:01
- 11
- Lokalita: Krásná u Aše
Re: ochrana RX-18
To by šlo a zase ůspora místa
Re: ochrana RX-18
Ahoj.
Při mých znalostech a zkušenostech z elektroniky rozhodně nedoporučuji chránit polovodiče pojistkami. Tavné pojistky slouží k ochraně ne zařízení, ale zdroje nebo akumulátoru. A to především proti dlouhodobému přetížení. Polovodič odejde jak proudovým tak napěťovým přetížením rychleji než pojistka může zareagovat. Navíc hodnoty uvedené v jedné z odpovědí znamejí pravděpodobně časté výměny pojistek. Motor Speed 400 má proud při maximální účinosti kolem 3.3A. Ale při zablokování hřídelky (třeba při rozjíždění do kopce apod.) má proud kolem 21A.
Jezdíš na dvoučlánek nebo tříčlánek, lépe 7.2-7.4V nebo 10.8-11.1V jemnovité napětí akumulátoru?
Při mých znalostech a zkušenostech z elektroniky rozhodně nedoporučuji chránit polovodiče pojistkami. Tavné pojistky slouží k ochraně ne zařízení, ale zdroje nebo akumulátoru. A to především proti dlouhodobému přetížení. Polovodič odejde jak proudovým tak napěťovým přetížením rychleji než pojistka může zareagovat. Navíc hodnoty uvedené v jedné z odpovědí znamejí pravděpodobně časté výměny pojistek. Motor Speed 400 má proud při maximální účinosti kolem 3.3A. Ale při zablokování hřídelky (třeba při rozjíždění do kopce apod.) má proud kolem 21A.
Jezdíš na dvoučlánek nebo tříčlánek, lépe 7.2-7.4V nebo 10.8-11.1V jemnovité napětí akumulátoru?
SR71X
Re: ochrana RX-18
Můj návrh je prostý jako základ fungovat bude, rozhodně lepší než nic. Nejlepší bylo prohnat stroj v terénu osazený na test wattmetrem a zjistit tak hrubá data o zátěži. Doté doby otom můžeme jen špekulovat.
Mám v plánu test provést, ale můj stroj je nyní osazen trochu jinak no.
Mám v plánu test provést, ale můj stroj je nyní osazen trochu jinak no.
Tiger I verze HL
-
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 23 lis 2013, 13:01
- 11
- Lokalita: Krásná u Aše
Re: ochrana RX-18
Jezdí na 7,2 já tam zatím dám ten ventilátor, neboť tomu rozumím jak koza náklaďáku, už ve škole mi říkali že si doma nemám sám měnit ani žárovku
-
- PzKpfw II
- Příspěvky: 43
- Registrován: 11 črc 2009, 10:38
- 15
- Lokalita: ROHATEC, okr. Hodonín.
Re: ochrana RX-18
Nazdárek hošani.
Chci se zeptat, na jaké jmenovité napětí (V) je originální ventilátorek k novějšímu typu RX 18 a zda jej bude možno použít i na starší typ a kde jej u staršího typu RX 18 zapojit.
Díky Vlastík
Chci se zeptat, na jaké jmenovité napětí (V) je originální ventilátorek k novějšímu typu RX 18 a zda jej bude možno použít i na starší typ a kde jej u staršího typu RX 18 zapojit.
Díky Vlastík