Tiger I PetSild
Tiger I PetSild
Hned po rozebrání tanku jsem našel největší slabinu originál vany a tou je samá díra kterou do vnitřku může vnikat nespočet částic a navíc i voda. Tak mě napadla jednoduchá úprava a celou vanu zespoda zpevnit alu plechem a zároveň tím zalepit všechny velké díry a docílit tak ponoru tanku do téměř horní části pásů.
Nejdříve jsem odřezal zbytečnou kapsu na Aku s držáky vypínačů, ty plánuji přemístit někam do vnitřního prostoru a zároveň aku budu vkládat jak to mají řešené poslední moderní vany.
Největší otvor podvozku je od vedení torzních ramen na které jsem vystříhal z abs takové záslepky a vteřiňákem přilepil.
Hlavní alu plech jsem naměřil a naohýbal dle originálu. Držení plechu zajišťuje krom silikonu ještě 8ks šroubku M2 se zapuštěnou hlavou.
Tedy poslední co jsem potřeboval vyřešit je utěsnění hřídele náhonu pásů a napínacího kola.
Jak prosté řešení mě napadlo nafukovací balonek sevřený mezi podložku, utažením se guma rozpíná a hřídel utěsňuje.
Další kapitolou jsou napínáky pásů, na netu jsem viděl několik řešení, tak jsem to pojal po svém.
Základ je dural profil L 3mm tlustý vněm je zapuštěno ložisko celkem 4ks v kterém prochází 4mm osa. Páky jsou z plocháče v kterém jsou závity pro osu 5mm a šroub s osazením na utažení napínacího kola.
Na dokončení napínáku jsem použil spoustu doplňků od Mp-Jet třeba kulový čep a variabilní koncovky jsou naprosto ideální na propojení pružiny.
Postupně jsem šásko znovu složil dohromady a navíc ještě upravil tuhost torzních ramen na měkčí při testu překážek nyní vodící kola perfektně kopírují terén a napínáky fungují taky bravurně.
Musím teď rozmístit fikaně komponenty včetně vypínačů aku HL jednotky a Spektrum přijímače. Práce mám na podvozku ještě hodně zatím jde vše dobře tak postupně budu přidávat další vylepšení.
Nejdříve jsem odřezal zbytečnou kapsu na Aku s držáky vypínačů, ty plánuji přemístit někam do vnitřního prostoru a zároveň aku budu vkládat jak to mají řešené poslední moderní vany.
Největší otvor podvozku je od vedení torzních ramen na které jsem vystříhal z abs takové záslepky a vteřiňákem přilepil.
Hlavní alu plech jsem naměřil a naohýbal dle originálu. Držení plechu zajišťuje krom silikonu ještě 8ks šroubku M2 se zapuštěnou hlavou.
Tedy poslední co jsem potřeboval vyřešit je utěsnění hřídele náhonu pásů a napínacího kola.
Jak prosté řešení mě napadlo nafukovací balonek sevřený mezi podložku, utažením se guma rozpíná a hřídel utěsňuje.
Další kapitolou jsou napínáky pásů, na netu jsem viděl několik řešení, tak jsem to pojal po svém.
Základ je dural profil L 3mm tlustý vněm je zapuštěno ložisko celkem 4ks v kterém prochází 4mm osa. Páky jsou z plocháče v kterém jsou závity pro osu 5mm a šroub s osazením na utažení napínacího kola.
Na dokončení napínáku jsem použil spoustu doplňků od Mp-Jet třeba kulový čep a variabilní koncovky jsou naprosto ideální na propojení pružiny.
Postupně jsem šásko znovu složil dohromady a navíc ještě upravil tuhost torzních ramen na měkčí při testu překážek nyní vodící kola perfektně kopírují terén a napínáky fungují taky bravurně.
Musím teď rozmístit fikaně komponenty včetně vypínačů aku HL jednotky a Spektrum přijímače. Práce mám na podvozku ještě hodně zatím jde vše dobře tak postupně budu přidávat další vylepšení.
Tiger I verze HL
- Jarin
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1122
- Registrován: 21 srp 2010, 21:58
- 14
- Lokalita: Kobylisy Prag 8
Re: Tiger I PetSild
Moc hezká práce budu sledovat... Myslím že to bude pěknej kousek. Máš se zákluzem nebo kuličky? tajně věřím že zákluz..
Kingtiger Sd.kfz. 182
Re: Tiger I PetSild
Chtěl jsem... aby můj tank měl koule mám tedy bb verzi. Tu šílenost skákání celého tanku nebudu mít funkční. Pokusím se jestli to půjde udělat zákluz hlavně jak má infra, ale bude flusat stále kuličky samo že ekologické.
Tiger I verze HL
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: Tiger I PetSild
spousta dobrých, vlastních nápadů a hlavně funkčních !jen tak dál Osobně bych těsnění balónkem rychle opustil.Balonkový latex velmi brzo zteří a trhá se jak papír.Nalepí se na hřídel a strhne se.nejvíc ho ničí vlhko a opět sucho. Zkusil bych hřídel namáznout silikonem a pak jí zasunout kam patří po té, jakmile prostor pro díru a mezi podložkama vyplníš např sanitárním, nebo oleji vzdorným tmelem-Lukoprén atd..Nechat vyvulkanizovat, zkusit protočit, zbytky tmelu na hřídeli otrhat a pak to stáhnout jako ten balonek .Ten namazaný hřídel, by se neměl přilepit během tvrzení k lukoprenu. A nebo zkusit udělat jednoduchou formičku toho těsnění vybroušením ze sádry s trnem o průměru hřídelky a dělat to takto na stole.
nejde li o život, jde o hov .......
Re: Tiger I PetSild
Jó jó, další konkurence a to máme rádi, dobře začínáš, máš pochvalu, Vojtiš.
KDO NEZAŽIL NEPOCHOPÍ !!!
- Milan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 2784
- Registrován: 28 led 2009, 23:54
- 15
- Lokalita: Cvrčovice,Brno-venkov
Re: Tiger I PetSild
A máme tu nového Edwina . Pěkná práce.
Re: Tiger I PetSild
Máš to opravdu super.
Re: Tiger I PetSild
Trochu jsem pokročil v přestavbě, tak přidávám pár fotek.
Po předělání vkládání Aku nyní bude shora jsem potřeboval vyřešit nové uchycení horní části nástavby. V předu tedy zacvakávací zámek pomocí odřezání zbytku hmoty co jsem nevyhodil a vzadu je držení pomocí neodymových magnetů D: bezva nápad kamaráda Franty. Při velikosti 5x3 mm magnety udrží šásko s aku cca 4kg váhy. Ještě jsem vymodeloval držáky pro vypínač a poťák hlasitosti nyní mají své místo.
Po předělání vkládání Aku nyní bude shora jsem potřeboval vyřešit nové uchycení horní části nástavby. V předu tedy zacvakávací zámek pomocí odřezání zbytku hmoty co jsem nevyhodil a vzadu je držení pomocí neodymových magnetů D: bezva nápad kamaráda Franty. Při velikosti 5x3 mm magnety udrží šásko s aku cca 4kg váhy. Ještě jsem vymodeloval držáky pro vypínač a poťák hlasitosti nyní mají své místo.
Tiger I verze HL