úprava pohonů věže na proporcionální

Odpovědět
Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 414
Registrován: 29 led 2011, 17:38
13
Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

úprava pohonů věže na proporcionální

Příspěvek od spitfiremk1 »

Tak jsem opět přemýšlel co dál s mým Téčkem, když mi pomalu odešlo jak na orig vysílači a přijímači Torro vše, až na zvuk výstřelu kanonu a zvukový modul..Jak jsem předloni popisoval v sekci T-34 na 40 mhz. ponechal jsem v tanku orig.řídící jednotku pro ovládání kanonu, kulometu(náměru) a otáčení věže a zvuk motoru...Pojezdy obsluhují dva regly Dsys a přijímač Hitec 40 mhz. Vysílač Futaba Attack je v pultu spolu s vnitřnostmi Torro vysilače a byly vyvedeny na povrch jen tlačítka obsluhy IR systému a věže s kanonem. Toto vše se před měsícem odporoučelo a zbyl mi jen nefunkční Torro vysílač a jednotka v tanku s fungujícím zvukem a IR střelbou. Tak jsem udělal opět improvizaci..Zakoupil jsem dva Rc spínače Turnigy až na 30 V a 10 A.Jeden jsem v přijímač Hitec na pojezdech píchl do kanálu 3 na ovládání kanonu-náměru, druhý na zákluz s IR výstřelem na volný pátý kanál. Otáčení věže jsem řešil tak, aby byla rychlost otáčení proporcionální na pohyb páky kanálu 4 volitelně na obě strany. Na rozdíl od Kuldy jsem nepoužil upravené servo, ale ponechal jsem původní převodovku s motorem, na jejíž motor jsem připojil motorové dráty-vývody- ze servozesilovače starého velkého serva ST-1.Potenciometr serva jsem zatím ponechal, ale musel jsem ho dost citlivě nastavit na střední neutrálovou hodnotu a vše klasicky zapojil na kanál 4. Tkže během 20 ti minut byl pohon věže vyřešen... :idea: Původní potenciometr jsem momentálně ponechal pro to, že na něm není napsána jeho hodnota ( v Tesle to tehdy neřešili), abych podle ní mohl spájet pevný odporový můstek. Jednak to zajistí že při vibracích a tepelných změnách se nic nepohne a nezačne motorek pomalu ujíždět na některou stranu (což se nyní stává a musí se to zastavit trimem na vysílači...)Teď to je v tanku na zkoušku všelijak připevněno, ale jak bude můstek, zmizí velký potenciometr a destička se servozesilovačem se úhledně upevní ke korbě. Tož tak .....funguje to parádně a konečně na jeden vysílač a přijímač..
nejde li o život, jde o hov .......
Uživatelský avatar
Milan
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2784
Registrován: 28 led 2009, 23:54
15
Lokalita: Cvrčovice,Brno-venkov

Re: úprava pohonů věže na proporcionální

Příspěvek od Milan »

Dal sis s popisem opravdu hodně práce,ale pro mě je to stejný,jako když čtu něco od Edwina.Není to ovšem tvoje chyba ale moje :P
Já vůbec netuším o čem píšeš. Ale nedej se odradit a piš,piš,piš.....
Elektrika to je moje,viď Kuldo.
Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 414
Registrován: 29 led 2011, 17:38
13
Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

Re: úprava pohonů věže na proporcionální

Příspěvek od spitfiremk1 »

Zkrátka jde o to, že se nemusíš babrat s výrobou serva točícího se furt pryč a ponecháš původní ovládací motor s převody od HL, nebo Torra, tam kde jsou. zužitkuješ jedno nebo dvě stará serva, co mají v háji převodové zuby, vemeš jejich vnitřní elektroniku a ta ovládá jen motor v orig.převodovce točení věže, náměru, nebo i kouř.modulu.A to tak, že jak moc vychýlíš páku na vysílači (profi-vysílači), tak tak rychle se motor točí..V praxi to znamená, že můžeš točit věží, nebo hýbat kanonem velmi pomalu realisticky, nebo pozvolna tempo zvyšovat.
Kulda by ti to vysvětlil líp, nebo snad i udělal? Kdyby jsi to chtěl aplikovat..stará serva s funkční elektronikou má každý modelář a rád je i daruje.. puffy
nejde li o život, jde o hov .......
Uživatelský avatar
petsild
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 281
Registrován: 22 lis 2013, 19:37
11
Lokalita: Praha 10

Re: úprava pohonů věže na proporcionální

Příspěvek od petsild »

Je perfektní nápad :) klidně dej nějaké foto.
Tiger I verze HL
Uživatelský avatar
Milan
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2784
Registrován: 28 led 2009, 23:54
15
Lokalita: Cvrčovice,Brno-venkov

Re: úprava pohonů věže na proporcionální

Příspěvek od Milan »

Jak říkám,já když mám víc než dva dráty,tak je problém a volám hilfe Kuldo... :P
A Ondra zná. :o
Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 414
Registrován: 29 led 2011, 17:38
13
Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

Re: úprava pohonů věže na proporcionální

Příspěvek od spitfiremk1 »

Foto bude, až se v tanku uklidí... A nebude tam vše naládovaný. Momentálně je stav takový, že když rozdělávám téčko a povolím všechny šrouby, tak nadskočí horní díl a vše se pod tlakem "vyvrhne "na stůl... :oops: A uklidit tam rozhodně jde...Vše je ve stadiu provizorních testů..Pokud chce někdo vidět téčko zevnitř, tak ať si rozklikne kuldovo stránky o úpravě téčka a všechny pohony, které tady popisuji a upravuji, tam jsou k vidění...Já tam jen dodal destičku elektroniky navíc...
nejde li o život, jde o hov .......
Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 414
Registrován: 29 led 2011, 17:38
13
Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

Re: úprava pohonů věže na proporcionální

Příspěvek od spitfiremk1 »

balcin píše:... :lol: :lol: ..A já rozumím všemu,co Ríša napsal,Mílo..Ríšo,krásně jsi to napsal a popsal a vím zaručeně o všem o čem hovoříš a píšeš....Jen tak dále...Elektronika v tanku, to je moje hobby a jsem lepší,jako Milan...Já znám tři dráty::Černý,modrý a zelenožlutý.. :lol: :lol:

..Apořádnou zemnící desku pod barák, kdybys něco posr..... :lol:
nejde li o život, jde o hov .......
Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 414
Registrován: 29 led 2011, 17:38
13
Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

Re: úprava pohonů věže na proporcionální

Příspěvek od spitfiremk1 »

petsild píše:Je perfektní nápad :) klidně dej nějaké foto.
No tam není co k focení, leda jen k vůli tomu, abys uvěřil, že to tam mám :D Stejně neuvidíš nic, než krabičku u původního modulu pohonu věže a schované drátky k jeho motoru. Jen zopakuji: Vykucháš servozesilovač z mechanicky poškozeného serva, nebo z takového, kterému díky jeho dlouhověkosti nedůvěřuješ v letadle.Lepší je ze serva standardní veliosti. Je větší, přehledný. Jdou na něj tři kablíky ze servokonektoru + - a modulace.Toto se strká do tebou zvoleného kanálu přijímače..Z desky servozesilovače jdou dva dráty na motor serva a další tři dráty, vedoucí k potenciometru serva: + - modulace.Na potenciometru přečteš, nebo ne, jeho hodnotu odporu Npř 10 ohmů...Tuto hodnotu podělíš dvěma, seženeš tím pádem dva odpůrky v hodnotě 5 ohmů..Ty sletuješ seriově za sebe..Potenciometr vyhodíš a ten sletovaný odporový můstek, za kterýkoliv konec připájíš na plus co vedl k potenciometru, potom druhý konec můstku napájíš k mínusu od potenciometru a modulační kablík co byl na potenciometru (prostřední kontakt na něm) napájíš mezi oba sletované odpory můstku Tímto nahrazením potenciometru zajistíš to, že až na dráty bývalého motorku serva naletuješ vývody k motoru původního pohonu věže Torro, nebo HL, bude ti věž držet vždy po zastavení chodu na některou stranu v té poloze, v jaké jsi ji ponechal prakticky to znamená, že s touto úpravou pohneš li páklou na vysílači na jednu stranu motor se točí tak dlouho, než dáš páku do neutrálu. Potom se zastaví. Na druhou stranu zrovna tak..Navíc získáš výhodu proporcionality rychlosti otáčení.Když páku vychýlíš jen malinko z neutrálu, motor (věž) se točí velmi pomalu a se zvětšující se výchylkou zrychluje. Takže pomocí programu ve vysílači si můžeš navolit v programu ATV-omezení max.výchylek serva takové výchylky na obě strany, aby odpovídaly reálné rychlosti otáčení věží daných typů tanků. Potom můžeš bez problému hodit plnou výchylku a pojede to na nastavenou rychlost...
Tak to je v kostičce vše co jsem chtěl dodat.... :lol:
nejde li o život, jde o hov .......
Uživatelský avatar
petsild
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 281
Registrován: 22 lis 2013, 19:37
11
Lokalita: Praha 10

Re: úprava pohonů věže na proporcionální

Příspěvek od petsild »

Dobře popsané :) naprosto jsem tvé řešení pochopil. Ještě chtělo vyřešit nové ovládání náměru, ten bastl HL je katastrofa.
Tiger I verze HL
Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 414
Registrován: 29 led 2011, 17:38
13
Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

Re: úprava pohonů věže na proporcionální

Příspěvek od spitfiremk1 »

petsild píše:Dobře popsané :) naprosto jsem tvé řešení pochopil. Ještě chtělo vyřešit nové ovládání náměru, ten bastl HL je katastrofa.
není co řešit, vše zde na svých stránkách popsal Kulda, konkrétně ten náměr....normálním servem s elektronickým zpomalovačem pohybu, koupitelným v RC shopech u nás..
Vlítni na Kulda page a otevři T-34... ;)
nejde li o život, jde o hov .......
Odpovědět

Zpět na „Elektronika“