Statika 1/16-PRAGA LT vz.38-Pzkpfw. 38(t)Ausf. E/F
- Rudyn
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 10 bře 2009, 18:05
- 15
- Lokalita: ROHATEC, okres Hodonín.
Statika 1/16-PRAGA LT vz.38-Pzkpfw. 38(t)Ausf. E/F
Procházením stránek Modelfóra jsem nalezl tohle: http://www.modelforum.cz/download/file. ... &mode=view
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php? ... 0#p1405668
R.
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php? ... 0#p1405668
R.
Sportuji rekreačně ... Vrhám stín, dívám se do dálky, skáču do řeči a lezu na nervy !
Re: Statika 1/16-PRAGA LT vz.38-Pzkpfw. 38(t)Ausf. E/F
38 i Hetzer je k mání na eBay . http://viewitem.eim.ebay.cz/SOL-Model-m ... 92924/item
http://viewitem.eim.ebay.cz/SOL-ModelNE ... 57483/item
http://viewitem.eim.ebay.cz/SOL-ModelNE ... 64347/item
http://viewitem.eim.ebay.cz/SOL-ModelNE ... 57483/item
http://viewitem.eim.ebay.cz/SOL-ModelNE ... 64347/item
[█۞███████]▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▄▅█████████▅▄▃▂
I███████████████████]
.◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤
▄▅█████████▅▄▃▂
I███████████████████]
.◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤
- Rudyn
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 10 bře 2009, 18:05
- 15
- Lokalita: ROHATEC, okres Hodonín.
Re: Statika 1/16-PRAGA LT vz.38-Pzkpfw. 38(t)Ausf. E/F
Ahoj Larsi.
Díky za další info. LT 38 je moje srdcovka (i když se ve válce dostala do nesprávných rukou) a jsem strašně rád, že se už v 1/16 dělá !!!!
Info pro ty co se o historii tankové techniky nezajímají: je to původně náš čsl. předválečný tank a údajně snad jeden z nejlepších podvozků pro lehké tanky té doby vůbec !!!!
R.
Díky za další info. LT 38 je moje srdcovka (i když se ve válce dostala do nesprávných rukou) a jsem strašně rád, že se už v 1/16 dělá !!!!
Info pro ty co se o historii tankové techniky nezajímají: je to původně náš čsl. předválečný tank a údajně snad jeden z nejlepších podvozků pro lehké tanky té doby vůbec !!!!
R.
Sportuji rekreačně ... Vrhám stín, dívám se do dálky, skáču do řeči a lezu na nervy !
Re: Statika 1/16-PRAGA LT vz.38-Pzkpfw. 38(t)Ausf. E/F
jedna zaujimavost: na minulorocnej sahare bola jedna lt 38 ktoru niekto v sr renovuje zo zbytkov co sa nasli v lese.zatial vyzera takto
http://www.militaryfoto.sk/pages/img.ph ... ge=1&iid=5
ra nejaky cas bude jazdit
http://www.militaryfoto.sk/pages/img.ph ... ge=1&iid=5
ra nejaky cas bude jazdit
- Rudyn
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 10 bře 2009, 18:05
- 15
- Lokalita: ROHATEC, okres Hodonín.
Re: Statika 1/16-PRAGA LT vz.38-Pzkpfw. 38(t)Ausf. E/F
Detailní foto z Panda hobby: http://www.themodellingnews.com/2013/03 ... .html#more
Sportuji rekreačně ... Vrhám stín, dívám se do dálky, skáču do řeči a lezu na nervy !
- Pancier
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 346
- Registrován: 27 lis 2010, 12:28
- 14
- Lokalita: Banská Bystrica, Slovensko
Re: Statika 1/16-PRAGA LT vz.38-Pzkpfw. 38(t)Ausf. E/F
romann :To sa mýliš, on to chlap nerenovuje ale vyrába repliku a je z čiech. Na slovensku existuje torzo Ltčka, má to doma kamarát a zatiaľ pokiaľ viem len zbiera po lese a po zberateľoch diely.
Re: Statika 1/16-PRAGA LT vz.38-Pzkpfw. 38(t)Ausf. E/F
Tak mi včera tato stavebnice dorazila - pěkná - dokonce jsou tam lepty a kovová hlaveň. Po prohlídce stavebnice jsem konstatoval, že předělat to na RC je nad mé schopnosti - takže bude statika - doplněk. Plastové pásy jsou z článků, půjdou spojit kovovejma osičkama, ale i tak budou křehké a RC provoz by nevydržely.
Bude někdo takový borec a bude to motorizovat?
Bude někdo takový borec a bude to motorizovat?
- Rudyn
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 10 bře 2009, 18:05
- 15
- Lokalita: ROHATEC, okres Hodonín.
Re: Statika 1/16-PRAGA LT vz.38-Pzkpfw. 38(t)Ausf. E/F
Ahoj.
Činím dotaz za Jaru G. z UH. Hradiště na kluky, co již stavebnici LT vz. 38 vlastní. Má model interiér ?????
P.S. Včera jsem jej navštívil a mám všechny pozdravovat !!!!
R.
Činím dotaz za Jaru G. z UH. Hradiště na kluky, co již stavebnici LT vz. 38 vlastní. Má model interiér ?????
P.S. Včera jsem jej navštívil a mám všechny pozdravovat !!!!
R.
Sportuji rekreačně ... Vrhám stín, dívám se do dálky, skáču do řeči a lezu na nervy !
-
- PzKpfw II
- Příspěvky: 23
- Registrován: 18 říj 2010, 21:56
- 14
- Lokalita: Praha 15
Re: Statika 1/16-PRAGA LT vz.38-Pzkpfw. 38(t)Ausf. E/F
Pokusím se o malou recenzi.
Model umožňuje postavit Pz.Kpfw. 38(t) Ausf.E případně za použití několika alternativních dílů verzi Ausf.F .
Obě tyto verze (vzájemně se téměř nelišící) vyráběla továrna BMM (ČKD) v období listopad 1940 - říjen 1941 a promítla do nich zkušenosti z bojového nasazení předchozích vezí. Hlavní změnou bylo zesílení pancéřování, které změnilo tvar čelního pancíře před řidičem a radistou z lomené desky na rovnou a zároveň se zavedl nový tvar krytů průzorů řidiče a radisty.
Návod je vytištěný na osmi stranách formátu meším než je A4 , ale přesto je přehledný. Vlastní stavba je
rozkreslana na šesti stranách návodu, zobrazuje podsestavy a sestavy tak jak jsme zvyklí u jiných plastikových modelů bojové techniky. Alternativní díly verzí E a F jsou v návodu jasně označené. Bohužel je v návodu TISKOVÁ CHYBA kdy jsou na stranách 5 a 6 vytištěny stejné kresby, tudíž v návodu chybí kresba sestavení bedny na nářadí, heveru a osazení detailů na předek stroje a kresba sestavení krytů motoru a mechanismu napínání pásu.
Výlisky jsou vystříknuty z tmavě šedého plastu čistě bez otřepů, s ostrými detaily. Pouze na vnitřních stranách větších či členitějších dílů jsou stopy (kruhové a čtvercové výstupky) po vyhazovačích. Asi nejhůř se budou odstraňovat na vnitřní straně čelního pancíře věže. Díly (čelní pancíře korby a věže, deska pod hever) u kterých by hrozilo že vzhledem k jejich tloušťce na nich vzniknou propadliny jsou chytře rozdeleny na více plochých dílů.
Na povrchu dílů jsou pěkně znázorněné půlkulaté nýty, šestihrané matice a hlavy šroubů, zapuštěné hlavy šroubů s drážkou.
Model není vybaven interiérem, vnitřní strany dílů ze kterých se sestavuje korba jsou detailní a mají naznačeny spoje, přeplátování a v prostoru pod motorem víko. Bohužel chybí i přepážka oddělující prostor posádky od motoru.
Naopak velmi detailně jsou znázorněny závěry obou kulometů a kanonu. Vnitřní strany poklopů mají naznačené kožené polstrování. Věž také obsahuje sedačku střelce.
Poklop nad radistou, poklop na věžičce, kryty pozorovacích průzorů, kryt na předním pancíři nad spojkou, kryty motoru a kruhový kryt v zadním pancíři je možné postavit v otevřené poloze.
Sestava věže je pouze vložena do otvoru se znázorněným ozubeným věncem v horní části korby a není nijak zajištěna
Věnec kryjící základnu věže je součástí výlisku horní části korby, který tvoří strop prostoru posádky a pevnou část krytu motoru.
Podvozek je velice detailní. Ramena pojezdových kol a pružiny jsou vylisovány samostatně. Taktéž ve skutečnosti gumové obruče pojezdových kol a opěrných kladek jsou ve stavebnici jako samostatné díly, ale z klasického plastu a ne z gumy. Všechna pojezdová, napínací a hnací kola mají jako samostatný díl krytky ložisek.
Z drobného vybavení model obsahuje Notek a zadní kolonní světlo, základní ženijní nářadí (krumpáč, lopata,
kladivo, pajcr) ale tak trochu postrádám kanistry, které tanky Wehrmachtu vozili v hojném počtu.
U výlisku skříňky (v originále z perforovaného plechu) mi přijde že chybí její vrchní část.
Rámeček čirých dílů obsahuje sedm průzorů do korby a věžičky velitele.
Pásy se skládají z jednotlivých článků, které se spojují z obou stran krátkými čepy. Zde je další chyba v návodu, dle něj se články jen sesazují do sebe a o čepech není ani zmínka. Oproti ostatním dílům stavebnice jsou články pásů z křehčího plastu okrové barvy.
Model obsahuje také kovovou hlaveň kanonu jako alternativu k plastovým výliskům.
Planžeta fotoleptaných dílů obsahuje držáky blatníků, mřížky vstupu vzduchu a řemeny k uchycení ženijního
vybavení. Mřížka lichoběžníového tvaru nad výdechem vzduchu od chladiče má divný tvar a neobsahuje posuvný plech regulující průtok vzduchu.
Stavebnice nabízí čtyři schemata zbarvení, tři v panzer grau (věžová čísla 525, 833, 522), jedno zimní (1003) u které je panzer grau přetřena bílou a znázorňují stroje od 22.Pz.Division a 7.Pz.Division. Všechna schemata jsou pěkně v barvě vytištěna na jedné straně listu křídového papíru formátu menším než A3, na druhé straně listu je kresba stroje s číslem 525 v měřítku 1/16 a tak nám dává představu o velikosti sestaveného modelu.
Obtisky mají silnější vrstvu laku a drobný nesoutisk černé barvy vůči ostatním barvám.
Díly ve stavebnici odlišující verze E a F jsou: zadní pancíř korby, kruhový kryt v zadním pancíři, vrchní
odklopné kryty motoru, a pro verzi F je určen držák zadýmovacích granátů.
Model umožňuje postavit Pz.Kpfw. 38(t) Ausf.E případně za použití několika alternativních dílů verzi Ausf.F .
Obě tyto verze (vzájemně se téměř nelišící) vyráběla továrna BMM (ČKD) v období listopad 1940 - říjen 1941 a promítla do nich zkušenosti z bojového nasazení předchozích vezí. Hlavní změnou bylo zesílení pancéřování, které změnilo tvar čelního pancíře před řidičem a radistou z lomené desky na rovnou a zároveň se zavedl nový tvar krytů průzorů řidiče a radisty.
Návod je vytištěný na osmi stranách formátu meším než je A4 , ale přesto je přehledný. Vlastní stavba je
rozkreslana na šesti stranách návodu, zobrazuje podsestavy a sestavy tak jak jsme zvyklí u jiných plastikových modelů bojové techniky. Alternativní díly verzí E a F jsou v návodu jasně označené. Bohužel je v návodu TISKOVÁ CHYBA kdy jsou na stranách 5 a 6 vytištěny stejné kresby, tudíž v návodu chybí kresba sestavení bedny na nářadí, heveru a osazení detailů na předek stroje a kresba sestavení krytů motoru a mechanismu napínání pásu.
Výlisky jsou vystříknuty z tmavě šedého plastu čistě bez otřepů, s ostrými detaily. Pouze na vnitřních stranách větších či členitějších dílů jsou stopy (kruhové a čtvercové výstupky) po vyhazovačích. Asi nejhůř se budou odstraňovat na vnitřní straně čelního pancíře věže. Díly (čelní pancíře korby a věže, deska pod hever) u kterých by hrozilo že vzhledem k jejich tloušťce na nich vzniknou propadliny jsou chytře rozdeleny na více plochých dílů.
Na povrchu dílů jsou pěkně znázorněné půlkulaté nýty, šestihrané matice a hlavy šroubů, zapuštěné hlavy šroubů s drážkou.
Model není vybaven interiérem, vnitřní strany dílů ze kterých se sestavuje korba jsou detailní a mají naznačeny spoje, přeplátování a v prostoru pod motorem víko. Bohužel chybí i přepážka oddělující prostor posádky od motoru.
Naopak velmi detailně jsou znázorněny závěry obou kulometů a kanonu. Vnitřní strany poklopů mají naznačené kožené polstrování. Věž také obsahuje sedačku střelce.
Poklop nad radistou, poklop na věžičce, kryty pozorovacích průzorů, kryt na předním pancíři nad spojkou, kryty motoru a kruhový kryt v zadním pancíři je možné postavit v otevřené poloze.
Sestava věže je pouze vložena do otvoru se znázorněným ozubeným věncem v horní části korby a není nijak zajištěna
Věnec kryjící základnu věže je součástí výlisku horní části korby, který tvoří strop prostoru posádky a pevnou část krytu motoru.
Podvozek je velice detailní. Ramena pojezdových kol a pružiny jsou vylisovány samostatně. Taktéž ve skutečnosti gumové obruče pojezdových kol a opěrných kladek jsou ve stavebnici jako samostatné díly, ale z klasického plastu a ne z gumy. Všechna pojezdová, napínací a hnací kola mají jako samostatný díl krytky ložisek.
Z drobného vybavení model obsahuje Notek a zadní kolonní světlo, základní ženijní nářadí (krumpáč, lopata,
kladivo, pajcr) ale tak trochu postrádám kanistry, které tanky Wehrmachtu vozili v hojném počtu.
U výlisku skříňky (v originále z perforovaného plechu) mi přijde že chybí její vrchní část.
Rámeček čirých dílů obsahuje sedm průzorů do korby a věžičky velitele.
Pásy se skládají z jednotlivých článků, které se spojují z obou stran krátkými čepy. Zde je další chyba v návodu, dle něj se články jen sesazují do sebe a o čepech není ani zmínka. Oproti ostatním dílům stavebnice jsou články pásů z křehčího plastu okrové barvy.
Model obsahuje také kovovou hlaveň kanonu jako alternativu k plastovým výliskům.
Planžeta fotoleptaných dílů obsahuje držáky blatníků, mřížky vstupu vzduchu a řemeny k uchycení ženijního
vybavení. Mřížka lichoběžníového tvaru nad výdechem vzduchu od chladiče má divný tvar a neobsahuje posuvný plech regulující průtok vzduchu.
Stavebnice nabízí čtyři schemata zbarvení, tři v panzer grau (věžová čísla 525, 833, 522), jedno zimní (1003) u které je panzer grau přetřena bílou a znázorňují stroje od 22.Pz.Division a 7.Pz.Division. Všechna schemata jsou pěkně v barvě vytištěna na jedné straně listu křídového papíru formátu menším než A3, na druhé straně listu je kresba stroje s číslem 525 v měřítku 1/16 a tak nám dává představu o velikosti sestaveného modelu.
Obtisky mají silnější vrstvu laku a drobný nesoutisk černé barvy vůči ostatním barvám.
Díly ve stavebnici odlišující verze E a F jsou: zadní pancíř korby, kruhový kryt v zadním pancíři, vrchní
odklopné kryty motoru, a pro verzi F je určen držák zadýmovacích granátů.
-
- PzKpfw II
- Příspěvky: 23
- Registrován: 18 říj 2010, 21:56
- 14
- Lokalita: Praha 15