Modernizace M41
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Modernizace M41
Srdečně zdravím.
Rozhodl jsem se také přispět se svými zkušenostmi.
Na Aukru jsem koupil jetý tank M41. Kovové převody HL a pásy.
Podvozek nemá možnost regulovat napnutí pásů. Velké předepnutí způsobilo abnormální opotřebení všech částí podvozku i převodů.
Postupně jsem modernizoval :
- uložení hnacích kol, primitivní, 100% účinnost
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... i_kolo.jpg
- úpravu vodícího kola
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... i_kola.jpg
- napínacího ústrojí pásů, snažil jsem se přiblížit k originálnímu řešení
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... stroji.jpg
- pojezdová kola, zatím jen vzorky na testy
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... _kolo_.jpg
- vahadla, také zatím jen vzoryk na testy
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... ahadlo.jpg
- odpružení, podobně jako kolega jsem zkrátil plastové trubičky, zatím jen o 1mm.
(V galerii obrázků samozřejmě procházejte na další. )
Intenzivně pracuji dále.
Tankistům ZDAR.
Rozhodl jsem se také přispět se svými zkušenostmi.
Na Aukru jsem koupil jetý tank M41. Kovové převody HL a pásy.
Podvozek nemá možnost regulovat napnutí pásů. Velké předepnutí způsobilo abnormální opotřebení všech částí podvozku i převodů.
Postupně jsem modernizoval :
- uložení hnacích kol, primitivní, 100% účinnost
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... i_kolo.jpg
- úpravu vodícího kola
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... i_kola.jpg
- napínacího ústrojí pásů, snažil jsem se přiblížit k originálnímu řešení
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... stroji.jpg
- pojezdová kola, zatím jen vzorky na testy
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... _kolo_.jpg
- vahadla, také zatím jen vzoryk na testy
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... ahadlo.jpg
- odpružení, podobně jako kolega jsem zkrátil plastové trubičky, zatím jen o 1mm.
(V galerii obrázků samozřejmě procházejte na další. )
Intenzivně pracuji dále.
Tankistům ZDAR.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
- Rudyn
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 10 bře 2009, 18:05
- 15
- Lokalita: ROHATEC, okres Hodonín.
Re: Modernizace M41
Ahoj Ivane.
Posílám S.Z.
R.
Posílám S.Z.
R.
Sportuji rekreačně ... Vrhám stín, dívám se do dálky, skáču do řeči a lezu na nervy !
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Modernizace M41
Vážení kolegové, díky za Vaše slova.
Tak jsem zase popojel. Kompletně jsem dodělal vahadla - přidal hřídel, otáčející se v kobě, korbu převrtal.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... CN0965.jpg
Na všech pružinách jsem zkrátil trubičku pružil o 2mm a jezdí to opravdu parádně.
Tak jsem zase popojel. Kompletně jsem dodělal vahadla - přidal hřídel, otáčející se v kobě, korbu převrtal.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... CN0965.jpg
Na všech pružinách jsem zkrátil trubičku pružil o 2mm a jezdí to opravdu parádně.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Modernizace M41
Ahoj tankisté.
Zase jsem kousek pokročil...
Vzhledem k tomu, že opět plánuji použití stabilizátoru kanonu, rozhodl jsem se kompletně předělat vnitřní části věže.
Začal jsem lafetou kanonu. Další bude následovat.
Ale ten čas ...
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... CN1970.jpg
Zase jsem kousek pokročil...
Vzhledem k tomu, že opět plánuji použití stabilizátoru kanonu, rozhodl jsem se kompletně předělat vnitřní části věže.
Začal jsem lafetou kanonu. Další bude následovat.
Ale ten čas ...
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... CN1970.jpg
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
-
- PzKpfw II
- Příspěvky: 11
- Registrován: 10 srp 2014, 20:26
- 10
- Lokalita: Ostrava
Re: Modernizace M41
Zdravím kolego,
skláním se před tvým dílem..
Ten napínací mechanismus je moc pěkný, škoda že není propojený s prvním pojezdovým kolem aby mohl dopínat pás při přejezdu něčeho hrbatého, ale i tak je opravdu povedený.
Chtěl bych se ještě zeptat, jak máš ukotvené vahadla uvnitř korby? Jestli by to bylo možné tak i s fotkou..
skláním se před tvým dílem..
Ten napínací mechanismus je moc pěkný, škoda že není propojený s prvním pojezdovým kolem aby mohl dopínat pás při přejezdu něčeho hrbatého, ale i tak je opravdu povedený.
Chtěl bych se ještě zeptat, jak máš ukotvené vahadla uvnitř korby? Jestli by to bylo možné tak i s fotkou..
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Modernizace M41
Ahoj Jirko.
Ano, M41 a M26 měly mechanizmus tak, jak jej popisuješ.
Samozřejmě jsem přemýšlel i o tomto řešení, ale při našich rozměrech by asi nastal problém s napínacím ústrojím pásu. Zejména pak následně s jeho pevností a tuhostí.
A tak jsem to vyřešil tak, jak to vypadá.
Vahadla v korbě.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... CN0965.jpg
Na obrázku (můžeš si jej zvětšit) jsou vidět mosazné hřídele, zakončené drážkami pro segrovky. Prakticky tam ale segrovky vůbec nemám. Pás je pevně a přesně veden vodícím a hnacím kolem. Sám o sobě je pás velmi tuhý na příčný ohyb a nedochází k vysouvání vahadel. Navíc je tam dost málo místa pro seřizovací podložky.
Rady.
- Při vrtání otvorů do korby pro čepy vahadel zajisti pomocí úhelníku přesnou souosost vrtaného otvoru a vrtáku (přesnou kolmost na bok korby) . Aby vahadla nebyla uložena jakkoli šikmo.
- Dbej, aby drážky v kolech pro vodící ozuby článků byly PŘESNĚ v jedné rovině. Samozřejmě plus hnací kolo.
- Korbu při vrtání pevně ukotvi k rámu vrtačky, aby se nemohal pohnout. Zejména při dovrtávání.
Držím palce
Ivan
Ano, M41 a M26 měly mechanizmus tak, jak jej popisuješ.
Samozřejmě jsem přemýšlel i o tomto řešení, ale při našich rozměrech by asi nastal problém s napínacím ústrojím pásu. Zejména pak následně s jeho pevností a tuhostí.
A tak jsem to vyřešil tak, jak to vypadá.
Vahadla v korbě.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... CN0965.jpg
Na obrázku (můžeš si jej zvětšit) jsou vidět mosazné hřídele, zakončené drážkami pro segrovky. Prakticky tam ale segrovky vůbec nemám. Pás je pevně a přesně veden vodícím a hnacím kolem. Sám o sobě je pás velmi tuhý na příčný ohyb a nedochází k vysouvání vahadel. Navíc je tam dost málo místa pro seřizovací podložky.
Rady.
- Při vrtání otvorů do korby pro čepy vahadel zajisti pomocí úhelníku přesnou souosost vrtaného otvoru a vrtáku (přesnou kolmost na bok korby) . Aby vahadla nebyla uložena jakkoli šikmo.
- Dbej, aby drážky v kolech pro vodící ozuby článků byly PŘESNĚ v jedné rovině. Samozřejmě plus hnací kolo.
- Korbu při vrtání pevně ukotvi k rámu vrtačky, aby se nemohal pohnout. Zejména při dovrtávání.
Držím palce
Ivan
Naposledy upravil(a) Ivan dne 21 srp 2014, 10:33, celkem upraveno 2 x.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Re: Modernizace M41
opět parádní a precizní práce, radost pohledět!
-
- PzKpfw II
- Příspěvky: 11
- Registrován: 10 srp 2014, 20:26
- 10
- Lokalita: Ostrava
Re: Modernizace M41
Díky za rychlou odpověď
Uvažuju, že také upravím zavěšení vahadel v korbě pomocí hřídele, tak doufám že se mi to povede alespoň trochu podobně
Uvažuju, že také upravím zavěšení vahadel v korbě pomocí hřídele, tak doufám že se mi to povede alespoň trochu podobně