Ako na redukciu prevodovky 3:1

Návody na úpravy tanku
pajak7

Re: Ako na redukciu prevodovky 3:1

Příspěvek od pajak7 »

Jo kdyby někdo uměl zubatá kolečka tak to by bylo dobré. A Myslím že by tu byl i zájem ;) ;) ;)
sakulajda
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3234
Registrován: 28 led 2009, 22:03
15
Lokalita: Dolní Kounice

Re: Ako na redukciu prevodovky 3:1

Příspěvek od sakulajda »

pajak7 píše:Jo kdyby někdo uměl zubatá kolečka tak to by bylo dobré. A Myslím že by tu byl i zájem ;) ;) ;)
S výrobou ozubených kol má v ČR pár lidí zkušenosti
Vyrábí kola do AirSoft zbraní, třeba by stálo za to je nalákat na převodovky do tanků
Články:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Tóna
Příspěvky: 4
Registrován: 11 bře 2011, 21:02
13
Lokalita: Záboří n/Labem

Re: Ako na redukciu prevodovky 3:1

Příspěvek od Tóna »

No to by chtělo ,páč ty oz.kola v tej převodovce stojej za prd(myslím tu základní) ;)
Zkusím toho kámoše a pokud to půjde tak dám vědět a určitě by nedělal jen jeden kousek :lol:
pajak7

Re: Ako na redukciu prevodovky 3:1

Příspěvek od pajak7 »

No tak zkus kámoše a dej vědět ,jsem zvědav jak by potom převodovky vypadaly ;) ;) ;)
Uživatelský avatar
Sylva
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 306
Registrován: 06 črc 2012, 13:02
12
Lokalita: Ostrava - Dubina

Re: Ako na redukciu prevodovky 3:1

Příspěvek od Sylva »

Zdravím, mám možná hloupý dotaz.
Měl bych mít na svém tigrovi převodovky 3:1. Jak jsem se na ně blíže díval, tak jsem si všiml, že jednotlivá ozubená kola mají s hřídelí dost velkou vůli (v posuvu do boků) a tím pádem na sebe vzájemně doléhají třeba jen 1/4 své šíře. Myslí te si, že by stálo zato jednotlivé hřídele s ozubenými koly vypodložit, tak, aby na sebe doléhaly pokud možno co největší plochou?
Díky za info Ivo puffy .
Uživatelský avatar
Milan
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2784
Registrován: 28 led 2009, 23:54
15
Lokalita: Cvrčovice,Brno-venkov

Re: Ako na redukciu prevodovky 3:1

Příspěvek od Milan »

Určitě ano.Číňan se s tím moc nepatlá.Takže dodo.Dodělej doma.
Uživatelský avatar
Sylva
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 306
Registrován: 06 črc 2012, 13:02
12
Lokalita: Ostrava - Dubina

Re: Ako na redukciu prevodovky 3:1

Příspěvek od Sylva »

Zdravím
a díky moc za radu. Už jsem se dneska do toho pustil :? a převodovky jsem vytáhl.
Ivo.
Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 414
Registrován: 29 led 2011, 17:38
13
Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

Re: Ako na redukciu prevodovky 3:1

Příspěvek od spitfiremk1 »

;) ;)
Sylva píše:Zdravím, mám možná hloupý dotaz.
Měl bych mít na svém tigrovi převodovky 3:1. Jak jsem se na ně blíže díval, tak jsem si všiml, že jednotlivá ozubená kola mají s hřídelí dost velkou vůli (v posuvu do boků) a tím pádem na sebe vzájemně doléhají třeba jen 1/4 své šíře. Myslí te si, že by stálo zato jednotlivé hřídele s ozubenými koly vypodložit, tak, aby na sebe doléhaly pokud možno co největší plochou?
Díky za info Ivo puffy .


Mimo jiné ta axiální vůle rovněž zapřičiňuje vzájemné doteky kol, která do sebe zrovna nezabírají (běží jen vedle sebe) a škrtají okraji zubů o sebe, což vydává nepříjemné zvuky a tvorbu kaše z otěru. Ono ty vůle nejsou jen axiální , ale i radiální, takže jak tank zabere, vše zajede do nejvzdálenějších možných míst v uložení, kola o sebe zabírají jen vrcholy zubů a pomalinku se zadělává na jistý konec. Kromě toho někdy je kolečko na hřídel naraženo mimo střed a tvoří v podstatě ozubenou vačku (toto byla má závada, převody odešli po 3 týdnech ježdění po rovině) :x Zkus to vypodložit proti posuvu. Ale radiální (popřípadě i axiální) vůle vyřešíš jedině výrobou nových pouzder s minimální tolerancí vúči stávajícím hřídelkám, ale pokud to není tvoje parketa a dal by si to někým udělat, raději vol levnější způsob koupí řádných převodů...Všem vždy radím, aby si raději koupili tank celý v plastu za pár babek, chvíli si ho užili a prachy které by vyhodili za kovový pseudotunnig (cca 1000 kč) posluží jako slušný základ na dokupování kvalitních věcí. ;)
nejde li o život, jde o hov .......
Odpovědět

Zpět na „Návody“